چگونه میهمانان پس از زایمان را مدیریت کنیم؟

اگر از تعداد زیاد میهمانان پس از زایمان، سرسام گرفته‌اید، وحشت نکنید. در اینجا پنج نکته مهم درباره نحوه مدیریت میهمانان پس از زایمان آورده شده است که باعث می‌شوند فرصت بیشتری برای برقراری ارتباط با کودک خود داشته باشید.

عقب
  • چند اصل و قاعده تنظیم کنید باید برای مدیریت بازدیدکنندگانی که بعد تولد به دیدن نوزاد می‌آیند، قوانینی تنظیم کنید. شما برای سازگاری با شرایط جدید زندگی و اضافه شدن یک عضو جدید به خانواده‌تان نیاز به زمان دارید. به آشنایان خود اطلاع دهید که برای مدت زمان مشخصی مایل به پذیرش میهمان نخواهید بود؛ هر مدتی از نظر شما و همسرتان مناسب است. میهمانان می‌توانند بعد از آن دوره به خانه شما بیایند و به خواسته‌های شما نیز احترام گذاشته باشند.
  • از آمدن سرزده میهمانان ممانعت کنید برای خانواده و دوستان خود روشن کنید که پس از تولد کودک خود مایل نیستید که میهمان سرزده داشته باشید. هر کس می‌تواند برای سر زدن به شما با شما یک برنامه تنظیم کند یا قبل از آمدن با شما تماس گیرد. به این ترتیب، شما احساس استرس و خستگی نمی‌کنید و می‌توانید برای پذیرایی از میهمانان خود در زمان مناسب برنامه‌ریزی کنید.
  • فقط افراد مثبت را دعوت کنید به خاطر تغییرات زیادی که در شرایط زندگی‌تان اتفاق افتاده احساس سردرگمی خواهید داشت. آنچه شما به هیچ وجه به آن نیاز ندارید، منفی‌بافی است، بنابراین از گزینش افرادی که برای دیدن کودکتان می‌آید، نترسید. شما نمی‌خواهید مورد قضاوت دیگران قرار بگیرید، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از آمدن افرادی که ممکن است شما را ناراحت کنند جلوگیری می‌کنید. هیچ‌کس نیازی به اظهارنظرهای ناخواسته و غیرمفید ندارد که مثلا چرا خانه٬‌تان به هم ریخته است! مقاله مفید ما را درباره احساسات طبیعی مادری که به تازگی بچه‌دار شده، در اینجا ببینید.
  • پیشنهادهای کمک را بپذیرید اینجاست که کمک بقیه بسیار کارساز خواهد بود. اگر خانواده و دوستان مایل به کمک شما هستند، پیشنهادهای محبت‌آمیز آن‌ها را رد نکنید. از آن به نفع خود استفاده کنید و وظایفی را که فقط فعلاً وقت انجامشان را ندارید به آن‌ها محول کنید. از آنها بخواهید خانه شما را تمیز کنند، بعضی از وعده‌های غذایی را بپزند یا حتی برای خرید به فروشگاه مواد غذایی بروند.
  • آماده شنیدن نصیحت‌های ناخواسته درباره نحوه فرزندداری خود باشید وقتی تازه پدر و مادر شده‌اید علاوه بر آمادگی برای پذیرش میهمانان ناخواسته، باید آمادگی شنیدن نصیحت‌های ناخواسته درباره نحوه فرزندداری خود نیز باشید. این نصیحت‌ها خواه از سوی غریبه‌ها در مکان‌های عمومی مطرح شوند و خواه از سوی دوستان یا خانواده، می‌توانند ناامید کننده و گیج کننده باشند. همه معتقدند توصیه‌ها و نظرات آن‌ها مفید است و با شنیدن این نظرات ممکن است در نهایت احساس کنید که مورد قضاوت و انتقاد قرار گرفته‌اید و انگار کارهای اشتباهی برای کودک خود انجام داده‌اید. بهترین پاسخ چیست؟ "این کار ممکن است برای شما مناسب باشد، اما ما این کار را اینگونه انجام می‌دهیم." مطلب ما را درباره بهترین واکنش به سوالات انتقادی درباره شیردهی مطالعه کنید.
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.