مادری که کار می کند رنج می‌کشد؟ نکات مهم را برای بازگشت به کار بررسی کنید

اگر امور مالی خانواده ایجاب می‌کند که یک مادر شاغل باشید، به احتمال زیاد وقتی سر کار برمی‌گردید با مجموعه‌ای از احساسات مثل عذاب وجدان، اضطراب و یا هیجان و انگیزه مواجه خواهید شد. چگونه تعادل بین کار و زندگی یک مادر شاغل را مدیریت می‌کنید؟ اگر نمی‌دانید که به کارفرمای خود چه چیزی بگویید و از او چه بخواهید، نکات موجود در این مقاله در مورد بازگشت به کار بعد از  تولد کودک به شما کمک خواهد کرد.

عقب
  • بازگشت به کار برای مادر شیرده؟ اینکه قصد بازگشت به کار خود را دارید به این معنی نیست که باید شیردهی را متوقف کنید. این مقاله  را برای آگاهی از نکات مفید برای نحوه برنامه‌ریزی برای تغییر و تغذیه شیر مادر از طریق بطری، مطالعه کنید. قبل از بازگشت با کارفرمای خود صحبت کنید. بگویید که برای شیر دادن به یک مکان خصوصی و تمیز نیاز دارید. هنگامی که دوباره سر کار خود برگشتید، برنامه‌ریزی دقیق برای انجام به موقع کارها داشته باشید تا دچار استرس نشوید و یا سرتان بیش از حد شلوغ نشود.
  • انتخاب مهد کودک مناسب برای کمک به کاهش هرگونه احساس گناه و عذاب وجدان برای کوتاهی در مراقبت روزانه کودک، تحقیق خود را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که از خدمات مراقبت از کودک در محل منتخب راضی هستید. هنگام انتخاب محل منتخب، مشورت بگیرید یک بازدید غافلگیرانه از آنجا داشته باشید. از همه مهم‌تر، به حس خود اعتماد کنید! اگر ذهن شما به خوبی استراحت کند، می‌توانید در محیط کار تمرکز بیشتری داشته باشید.
  • درخواست انعطاف بیشتر در کار اگر می‌توانید کاهش حقوق خود را بپذیرید، می‌توانید تقاضای خود را برای تقسیم وظایف شغلی یا کاهش ساعات یا روزهای کاری با کارفرما مطرح کنید. اگر این گزینه وجود ندارد، دنبال کار انعطاف‌پذیر باشید. می‌توانید ساعات کاری خود را برای مطابقت با نیازهای مراقبت از کودک خود (مثلاً شروع دیرتر و پایان زودتر) یا کار در منزل تنطیم کنید. کارفرمایان نمی‌خواهند کارمندان خوب خود را از دست بدهند، بنابراین به نفع آن‌ها است که درخواست شما را با دقت بررسی کنند.
  • مادران شاغل: همکاران کار خود را اداره کنید اگر ساعت کاری شما تغییر کرده یا هفته کاری خود را کاهش داده‌اید ، مطمئن شوید که تیم شما این موضوع را درک کرده است. به همه آن‌ها بگویید انتظاراتشان را مدیریت و اطمینان حاصل کنند که شما برای انجام اضافه کاری یا فشرده کاری که واقعاً قادر به انجام آن‌ها نیستید، تحت فشار قرار نگیرید. هنگام اولویت بندی میزان کار خود، به یاد داشته باشید که ساعت کاری خود را در نظر بگیرید. اگر موعد تحویل یک پروژه بیش از حد سفت وسخت است موعد تحویل واقعی‌تری را پیشنهاد کنید و از صحبت کردن نترسید.
  • اضطراب مادر شاغل را کنترل کنید به خودتان سخت نگیرید این یک تغییر عظیم برای شما خواهد بود، بنابراین بپذیرید که هماهنگ شدن با روال جدید زمان‌بر است. به خودتان سخت نگیرید تا بتوانید به روزهای اوج  خودتا بازگردید. از کارفرما درباره امکان بازگشت تدریجی و  مرحله‌ای به کار سوال کنید به عنوان مثال می‌توانید ماه اول ساعات یا روزهای کمتری را کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که هم از عهده کار بر می‌آیید و هم کودکتان خوشحال است.
  • به دنبال جذب پشتیبانی و حمایت از مادر شاغل باشید چه این افراد از دوستانتان باشند چه از همکارانتان که آن‌ها هم مادران شاغل هستند و یا گروه و انجمنی برای حمایت از مادران شاغل، به دنبال شبکه‌ای از افراد باشید که وقتی که همه چیز بیش از حد سخت می‌شود بتوانید با آنها صحبت کنید، پاسخ سوالات خود را دریافت کنید و از احساس همدردی و درک متقابل برخوردار شوید. احساس خود را سرکوب نکنید. شریک زندگی و خانواده شما نیز می‌خواهند هر طور که می‌توانند از شما حمایت کنند، بنابراین اگر به کمک نیاز دارید از درخواست کردن نترسید.
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.