چگونه از احساس عذاب وجدان مادرانه رها شویم

از احساس عذاب وجدان مادرانه رنج می‌برید؟ این حس کاملا طبیعی است،  اما کمکی به شما نمی‌کند. در این مقاله با روش‌هایی برای مقابله با ۵ دلیل کلاسیک حس عذاب وجدان مادرانه آشنا خواهید شد.

عقب
  • عدم برقراری ارتباط عاطفی با کودک در روزهای ابتدایی به وجود آمدن یک حس تعلق خاطر و وابستگی عاطفی به کودک، چندین هفته یا ماه طول می‌کشد. سعی کنید احساس عذاب وجدان و اضطراب را از خود دور کنید. این ارتباط عاطفی به مرور و در طول زمان شکل خواهد گرفت. از تماس‌های پوستی با کودک و ماساژ نهایت بهره را برای شکل‌گیری این ارتباط عاطفی ببرید. آواز خواندن و تاب دادن کودک نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
  • فشار برای شیردهی وقتی بحث انتخاب بین شیردهی یا استفاده از شیر خشک مطرح می‌شود، ممکن است احساس عذاب وجدان کنید. ، مهم این است که شما یک مادر شاد و مسئولیت ‌پذیر باشید و کودک خود به هر روشی که مقدور و مورد تایید پزشک اطفال یا مشاور شیردهی است تغذیه کنید.. سازمان جهانی بهداشت، تغذیه انحصاری با شیر مادر را تا شش ماهگی توصیه می‌کند
  • احساس عذاب وجدان مادر شاعل برقراری تعادل بین کار و زندگی برای مدران شاغل همواره یک دغدغه مهم است، پس این احساس عذاب وجدان کاملا رایج است.  وقتی قصد انتخاب بین گزینه‌های مختلف مراقبت از کودک برای طول روز را دارید، از غریزه مادرانه خود کمک بگیرید و گزینه مناسب برای خودتان و کودک را انتخاب کنید. تمام کارهای روزمره خانه را با همسر و اعضای خانواده تقسیم کنید و حتی از دوستان خود هم کمک بخواهید. با این کار وقتی که بقیه در حال انجام کارهای خانه هستند شما به جای اینکه تلاش کنید مثلا یک سوپرزن تمام کارها را خودتان انجام دهید، می‌توانید با آغوش گرمتان پذیرای کودک باشید و با حمام کردن کودک با او ارتباط عاطفی برقرار کنید. مقاله ما درباره بازگشت به کار پس از تولد کودک را مطالعه کنید. 
  • مراقبت از خود برای مادران بگذارید یک راز را با شما مطرح کنیم: اینکه فکر کنید نیاز دارید گاهی از مادر بودن مرخصی بگیرید، کاملا طبیعی است. برای خودتان وقت بگذارید.  اینکه گاهی رسیدن به خودتان را به رسیدن به کودک ترجیح دهید، به معنی خودخواه بودن شما نیست. ورزش کنید، با دوستان خود وقت بگذرانید و زمانی را برای تنها بودن با همسرتان کنار بگذارید. اگر به اندازه کافی استراحت داشته باشید و دور از استرس بمانید، شادتر خواهید بود و انرژی بیشتری خواهید داشت. در این صورت برای ادامه کار اشتیاق بیشتری خواهید داشت.
  • افسانه مادر بی نقص بگذارید خیلی رک بگوییم: هیچ مادر بی‌نقصی وجود ندارد. مطمئنا شما در دوران بارداری نقشه‌های زیادی کشیده‌اید و  درباره مادر شدن رویاپردازی‌ها کرده‌اید. اما واقعیت این است که شما نمی‌توانید برای همه آن کارها خود را آماده کنید. هر مادری مشکلات خاص خود را دارد، پس نیازی نیست خود را سرزنش کنید که چرا شرایط با تصورات شما متفاوت است. دروغ‌های مطرح‌شده در اینستاگرام درباره زندگی ایده‌آل را فراموش کنید تا حس بهتری داشته باشید. قول می‌دهیم که موفق خواهید شد.
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.