واکنش به سوالات انتقادی درباره شیردهی

از اینکه همه در مورد شیر دادن شما به فرزندتان نظر می‌دهند خسته شده‌اید؟ در این لیست به مواردی که نباید به مادران شیرده بگویید، اشاره شده است. با اینکه جواب تمام این سوالات این است که به شما هیچ ربطی ندارد، سعی کرده‌ایم لیستی از پاسخ‌ها و واکنش٬های مناسب را برایتان آماده کنیم. در این مقاله با ۵ راه برای تمام کردن این سوالات انتقادی آشنا خواهیم شد.

عقب
  • آیا نمی‌خواهی در یک مکان خصوصی‌تر به فرزندت شیر بدهی؟ شیر دادن به کودک در اماکن عمومی اصلا کار خجالت‌آوری نیست. کاملا طبیعی است که وقتی کودک گرسنه است به او شیر بدهید. حس بقیه به این کار اصلا اهمیتی ندارد. به این سوال اینگونه پاسخ بدهید: من همینجا راحتم. شما مجبور نیستید ما را تماشا کنید؟
  • آیا نمی‌خواهی هنگام شیردهی از یک کاور استفاده کنی؟ نه لزومی به این کار نیست. این یک راه معمول دیگر برای ایجاد حس شرم در مادرانی است که در محیط عمومی به کودک خود شیر می‌دهند. اینکه بخواهید از یک کاور استفاده کنید یا نه کاملا به تصمیم خودتان بستگی دارد. این وظیفه شما نیست که کاری کنید که بقیه احساس رضایت کنند. این مشکل آن‌هاست. خیلی ساده بگویید: «متشکرم، ما اینطور راحت‌تریم. اگر احساس ناراحتی دارید می‌توانید جابجا شوید.
  • آیا کودک شما هنوز هم گرسنه است؟ کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند بیشتر از کودکانی که از شیر خشک تغذیه می‌کنند، غذا می‌خورند؛ چرا که شیر مادر راحت‌تر هضم می‌شود. سوالات این افراد را با این واکنش قطع کنید: «فرزند من هر وقت سیر شود خوردن شیر را متوقف می‌کند و اگر دوباره گرسنه‌اش بشود مرا مطلع خواهد کرد.
  • آیا هنوز هم به کودک خود شیر می‌دهی؟ بعضی افراد که قضاوت کردن دیگران را دوست دارند ممن است فکر کنند که کودک شما برای شیر خوردن خیلی بزرگ شده است. سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که شیر دادن به کودک تا دو سالگی و حتی پس از آن ادامه بیابد. شما می‌توانید در صورت تمایل خودتان و فرزندتان، شیردهی را برای مدت طولانی‌تر ادامه دهید. به این افراد بگویید: «بله، من هنوز به او شیر می‌دهم. آیا عجیب نیست که من هنوز هم دارم به فرزندم غذا می‌دهم و او را بزرگ می‌کنم؟.
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.