۱۰ فعالیت مناسب مادران تنها

حتی با وجود انجمن‌های آنلاین والدین و داشتن کودکی در آغوش، به راحتی می‌توانید به عنوان یک مادر احساس انزوا و تنهایی کنید. با این فعالیت‌های والدین و کودک، از قرارهای بازی با سایر کودکان گرفته تا یوگای کودک، بیرون بروید تا بیشتر با دیگران در ارتباط باشید.

عقب
  • به پیادهروی بروید این یکی از ساده‌ترین کارهایی است که با کودک می‌شود انجام داد؛ زیرا رایگان است و می‌توانید هر زمان و هر کجا دوست دارید بروید. چه به پارک و چه به سوپرمارکت، با باد خوردن به مو هایتان و حتی صحبت با صندوقدار احساس بهتری خواهید داشت! و اگر خوش شانس باشید، حتی ممکن است کودک نیز راحت‌تر بخوابد.
  • دنبال یک زمین بازی در نزدیکی خودتان باشید پارک بازی محلی خود را پیدا کنید. حتی اگر کوچولوی شما برای بازی در وسایل خیلی کوچک باشد، این پارک‌ها محل خوبی هستند برای اینکه افرادی با موقعیت مشابه خود پیدا کنید. پیک نیک بروید، مردم را ببینید و احتمالا با پدر و مادرهایی تازه بچه‌دار شده‌اند روبرو خواهید شد و شاید اینطوری سر صحبت هم باز شود.
  • سعی کنید در یک انجمن و گروه مادران عضو شوید گروه‌های مختلف بسیاری برای والدین و نوزادان وجود دارد؛ از گروه‌های آنلاین والدین در فیسبوک گرفته تا دورهمی‌هایی که مادران با کالسکه باهم پیاده‌روی می کنند و گروه‌های حمایت از کودک، که بدون شک پر از مادرانی هستند که آن‌ها احساس تنهایی دارند. این ترفندی برای یافتن فردی در موقعیت مشابه شماست. به محض اینکه کسی را پیدا کردید به جای اینکه در یک گوشه تنها بنشینید، بروید و خود را به والدین دیگر معرفی کنید. شروع یک مکالمه دو طرفه با فردی بزرگسال، می تواند دلهره‌آور باشد، اما شما حداقل یک چیز مشترک دارید و حتی شاید خیلی بیشتر. تا وقتی نپرسید نخواهید دانست.
  • یک قرار برای بازی کودکان یا قهوه پیشنهاد دهید با مادرانی که ملاقات کرده‌اید و می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید - شاید به همان اندازه خسته و آشفته به نظر برسند- معاشرت داشته باشید. دست به کار شوید و یک قرار برای بازی یا قهوه پیشنهاد دهید. این ممکن است همان چیزی باشد که شما و دوستتان که او هم مادری تنهاست به آن نیاز دارید. فقط تصور کنید، بدون نگرانی از اینکه امروز لباس مرتب پوشیده‌اید یا ظرف‌ها را نشسته‌اید، می‌توانید به خانه‌های یکدیگر سر بزنید. با آن‌ها صحبت کنید شاید آن‌ها هم ایده‌هایی برای کارهایی که می‌شود با نوزادان انجام داد داشته باشند.
  • به سینما بروید بیشتر سالن‌های سینما در سانس‌های بعد از ظهر فیلم‌های مناسب کودکان را نمایش می‌دهند، این بسیار جالب‌تر از نمایش‌های ساعت ۸ شب است که قبلا به آن علاقه داشتید. می‌توانید جدیدترین فیلم‌ها را ببینید، در تاریکی یک چرت بزنید یا کمی گریه کنید - همراه با کودک - و هیچکس هم متوجه نمی‌شود.
  • یوگای کودک را امتحان کنید بعد از این همه مدت در خانه حبس شدن، فرصت خوبی است که در کنار سایر مادران حرکات کششی انجام دهید. کسانی که مثل شما بدن‌هایشان با قبل از زایمان تفاوت کرده. در یوگای کودک مورد قضاوت قرار نمی‌گیرید، نیازی نیست خیلی تناسب اندام داشته باشید. نیازی نیست که بخاطر وقت گذاشتن برای خودتان حس عذاب وجدان کنید؛ زیرا کودک نیز در همان جلسه احساس آرامش می‌کند.
  • به باشگاه بروید اگر قبلا ورزشکار بودید و برنامه ورزشی خود را از دست داده‌اید‌، چرا به دنبال یک سالن ورزشی محلی که سازگار با روحیه‌تان باشد نمی‌گردید؟ عرق ریختن می‌تواند برای سلامتی جسمی و روانی شما معجزه کند، حتی اگر فقط نیم ساعت باشد. هنگامی که شما از کودکتان دور هستید کودک کوچک شما با فعالیت های کودک سرگرم خواهد شد.
  • دنبال ساعت‌های قصه‌خوانی در کتابخانه‌ها بگردید از این که کتاب‌های کودک را بارها و بارها بخوانید خسته شده‌اید؟ جستجو کنید که کتابخانه محلی شما چه برنامه‌هایی برای کودکان ارائه می‌کند؛ از ساعت قصه‌خوانی گرفته تا جلسات یک نفره. در حالی که از اوقات آرام خود لذت می‌برید کودک شما نیز می‌تواند تعاملاتی با کودکان دیگر داشته باشد و شاید حتی فرصت مطالعه برای خودتان را هم پیدا کنید.
  • از یک گالری هنری بازدید کنید به یاد بیاورید که در گذشته چه چیزهایی راجع به هنر می‌دانستید؟ بله، ممکن است احساس کنید ذهنتان از این موارد دور شده است، اما شاید تنها چیزی که به آن احتیاج دارید مشاهده آثار خلاقانه هنری و فرهنگی باشد تا دوباره قوه تخیل و احساس خود را فعال کنید . کودک خود را در آغوش بگیرید و به آثار هنری که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، خیره شوید. وقتی کودکان بزرگتر شدند، گالری‌های مناسب خانواده‌ها که مکانی برای بازی و فعالیت کودک دارد پیدا کنید تا کودک شما نیز بازی کند و یاد بگیرد.
  • وقت خود را با خانواده بگذرانید اگر از اعضای خانواده خود بخصوص پدربزرگ و مادربزرگ کودک بخواهید از او مراقبت کنند تا شما چیزی بخورید، به توالت بروید، چشمانتان را کمی ببندید و یا ... خیلی خوشحال خواهند شد. وقتی حالتان را می‌پرسند، نترسید از اینکه از سختی‌ها یا حس اندوهتان صحبت کنید. مادر بودن پر از فرار و نشیب است و صحبت با عزیزانتان و اینکه آن‌ها شما را در آغوش بگیرند و بگویند چقدر کارتان عالی است و شما فوق العاده‌اید، واقعا کمک کننده است. اگر نگران احساسات خود هستید، مقاله ما را در مورد علائم اندوه پس از زایمان بخوانید.
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.