شش راه ساده برای کنار آمدن با والدینی که قضاوت می‌کنند

احساس می کنید قربانی سرزنش‌هایی هستید که درباره وظایف مادرانه می‌شنوید؟ مادر بودن سخت است، چه برسد به اینکه حس کنید مورد انتقاد والدین نیز قرار گرفته‌اید. در اینجا نحوه تعامل با قضاوت والدین، خانواده و دوستان را نشان می دهیم و همزمان خودمان هم قضاوت درباره سایر مادران را متوقف خواهیم کرد و همدردی بیشتری خواهیم داشت.

عقب
  • آیا از آن‌ها مشورت خواسته‌اید؟ اگر این کار را نکرده‌اید، می‌توانید با رعایت کامل ادب مانع صحبت آن‌ها شوید. می‌توانید با بیان کارهایی که برای نوزاد خود انجام می‌دهید، از مطرح شدن توصیه‌های ناخواسته درباره کودک جلوگیری کنید و این نکته را روشن کنید که تنها به حمایت نیاز دارید. در مقاله مقابل نکاتی را درباره برخورد با سوالات انتقادی درباره شیردهی ببینید.
  • درباره کسی که برای سوال پرسیدن درباره کودک انتخاب می‌کنید، گزینشی عمل کنید اگر از کسی مشورت بخواهید، اما پاسخ او را دوست نداشته باشید، نمی‌توانید او را به خاطر جوابش سرزنش کنید. درباره کسی که درباره کودک از او سوال می‌پرسید، خوب فکر کنید و با دقت تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، اگر سوالتان درباره شیردهی است، پس دوست صمیمی شما که خودش به فرزندش شیر می‌داد، گزینه بهتری نسبت به خواهر شماست که به فرزندش شیر خشک داده است.
  • به حس مادرانه خود اعتماد کنید به حس مادرانه خود اعتماد کنید و هر توصیه‌ای را که از آن اطمینان ندارید با پزشکتان مطرح کنید. اگر احساس می کنید توصیه‌های اعضای خانواده منسوخ شده است، توجه به حس خودتان و البته توصیه پزشک مفیدتر است. برای جلوگیری از نظر دادن ناخواسته دیگران از توصیه پزشک خود استفاده کنید. بگویید "خب، در واقع، من این موضوع را با پزشک خود مطرح کرده‌ام و او توصیه کرده که چنین کاری نکنم.
  • آیا از نظرات دیگران سوءبرداشت می‌کنید؟ این امر به ویژه در صورت برقراری ارتباط از طریق پیام متنی، از طریق گفتگوی آنلاین یا از طریق شبکه‌های اجتماعی بسیار شایع است. بدون وجود امکان برقراری ارتباط با زبان بدن و عوض کردن لحن، همه چیز به راحتی ممکن است باعث سوءبرداشت شود؛ شما می‌توانید یک معنی را برداشت کنید در صورتی که طرف مقابل منظور دیگری دارد. اگر مطمئن نیستید، در مورد منظور آنها توضیحاتی بخواهید. اگر شک دارید مکالمه را قطع کنید و بعدا آن را رو در رو انجام دهید. متن پاراگراف ۶ (باید شامل کلمات کلیدی ثانویه باشد)
  • آیا این مورد هم یکی از موردهای همیشگی سرزنش مادران است؟ گاهی اوقات همه چیز ناشی از سوءبرداشت نیست. سرزنش مادران در محیط های آنلاین نیز اتفاق می‌افتد و می تواند خیلی ناامیدکننده باشد. ممکن است کسانی که در محیط آنلاین، مدران را سرزنش می‌کنند خودشان مادرانی نالایق، عصبانی، سرخورده و ناموفق باشند. اگر توهین و انتقاد در محیط آنلاین را تجربه کردید پاسخ ندهید. جهت جلوگیری از اضافه شدن کسی به مکالمه، پست خود را حذف کنید و سعی کنید دیگر نظری نخوانید. درست است که سخت است، ولی توجه داشته باشید که کسی که مشکل دارد آن‌ها هستند نه شما.
  • آیا سایر والدین را قضاوت می‌کنید؟ یک قدم به عقب برگردید و از خود بپرسید که آیا شما هم والدین را قضاوت می‌کنید؟ در این صورت، وقت آن است که دیگر قضاوت در مورد سایر مادران یا پدران را متوقف کنیم. همه ما در تلاش هستیم تا بهترین تلاش خود را انجام دهیم و همه ما کمی متفاوت از هم از نوزادان خود مراقبت خواهیم کرد. حمایت از سایر والدین، چه خانواده، چه دوستان و چه اعضای جدید گروه مادرانی که عضو آن هستیم، رفتار منطقی‌تری است.
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.