چگونه از نظر ذهنی برای مادر شدن آماده شویم

خبر بسیار جالبی است، شما اولین فرزند را باردار هستید. اما برای آمادگی ذهنی برای مادر شدن چه می‌توانید بکنید؟ این ۵ قدم ساده را قبل از مادر شدن انجام دهید تا برای رسیدن اولین فرزند خود و مادر شدن آماده شوید.

عقب
  • انتظارات غیرواقعی از خودتان نداشته باشید توجه داشته باشید که چیزی به نام مادر بی‌نقص وجود خارجی ندارد. مادران نیز اشتباه می‌کنند و بهتر است از الان این را بدانید و آن را بپذیرید. به خودتان سخت نگیرید! ممکن است فرزند شما کودکی باشد که نگهداری از آن خیلی انرژی بطلبد و یا ممکن است نگهداری از او ساده باشد. ممکن است به راحتی به شیردهی عادت کنید و ای ممکن است این کار برایتان سخت باشد و نیاز به ممارست داشته باشید. قبل از اینکه کودک به دنیا بیاید نمی‌توانید در مورد این مسائل با قطعیت حرف بزنید، وس بهتر است بپذیرید که بعضی از مسائل را هنوز نمی‌دانید و با آن‌ها کنار بیایید و نگذارید که ذهنتان را مشغول کنند.
  • سرعت خود را کاهش دهید همین الان بپذیرید که خیلی از مسائل با سرعت بسیار پایینی حل خواهند شد. مواردی مثل بازیابی کامل پس از زایمان و حتی بیرون رفتن از خانه برای تنفس هوای تازه، مسائلی هستند که برای انجام آن‌ها و عادت به آن‌ها در شرایط جدید نیاز به گذر زمان خواهید داشت. هیچ عجله٬ای برای حل شدن مسائل نداشته باشید. ممکن است یک قرار یبرای ساعت ۱۱ داشته باشید و تازه وقتی نزدیک ظهر از خواب بیدار می‌شوید، موتجه می‌شوید که فرزندتان گرسنه است. اصلا نگران نباشید همه شرایط جدید زندگی شما را درک خواهند کرد.
  • در دوران بارداری توجه به خودتان را تمرین کنید به یاد داشته باشید که برای رسیدن به خودتان وقت بگذارید. در کلاس‌های یوگا مخصوص مادران شرکت کنید؛ این کلاس‌ها گزینه‌های بسیار مناسبی برای آرامش و به دست آوردن آمادکی ذهنی برای مادر شدن هستند. هم شما و هم همسرتان باید هر چه می‌توانید بیشتر به خواب و استراحت خود اهمیت بدهید؛ چرا که بعد از تولد فرزندتان، برای مدت طولانی از نعمت خواب کافی بی‌بهره خواهید بود. پس الان زمان مناسبی برای تنبلی کردن است.
  • درباره وظایف والدین با هم صحبت کنید با همسر خود درباره انتظاراتی که در مورد مادر و پدر شدن دارید، صمیمانه صحبت کنید. با همسرتان درباره وظایف پدر و مادر و کارهای خانه و اینکه چگونه این وظایف را با هم تقسیم کنید، صحبت کنید. پشتیبانی عاطفی در مورد کسانی که چشم به راه اولین فرزندشان هستند، مسئله بسیار مهمی است، درباره خواسته‌های خود و انتظاراتتان در مورد رابطه‌ای که با هم دارید، صحبت کنید. مقاله ما را درباره نکاتی برای کسانی که برای اولین بار پدر خواهند شد، مطالعه کنید و یا از همسرتان بخواهید که آن را مطالعه کند تا با راه‌های مشارکت پدران در مراقبت از کودک، بیشتر اطلاعات کسب کنید.
  • از الان شبکه حمایتی خود را آماده کنید خانواده و دوستان می‌توانند حمایت خود را از شما از دوران بارداری شروع کنند و تا مدت‌ها بعد از مادر شدن نیز همراه شما باشند. همچنین لازم است با مادرانی که باردار هستند و دهنیتی شبیه شما دارند، رابطه دوستانه برقرار کنید. شرایط گروه‌های محلی مادرانی که به تازگی بچه‌دار شده‌اند و کلاس‌های مخصوص دوران بارداری را بررسی کنید.  در کنار این موارد به عنوان سرگرمی در کلاس‌های ورزشی دوران بارداری هم شرکت کنید. این کار به شما کم می‌کند سالم و سرحال بمانید و همچنین این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که با مادران باردار در نزدیکی محل سکونت خود آشنا شوید.
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.