۱۰ نکته برای صرفه جویی در هزینه٬های نگهداری

بررسی میزان پس‌اندازی برای تامین هزینه‌های کودک انجام داده‌اید، می‌تواند یک کار ترسناک باشد. از نکات ساده‌ای که در این مقاله برای صرفه‌جویی در هزینه‌های آتی خود پیروی کنید؛ از برنامه‌ریزی مالی خانگی گرفته تا خرید لوازم واقعا ضروری کودک.

عقب
  • شرایط دریافت مزایای دولتی را بررسی و برای دریافت آن‌ها اقدام کنید بسته به جایی که در آن زندگی می‌کنید ممکن است دولت مزایایی برای والدینی که تازه بچه‌دار شده‌اند در نظر گرفته باشد، برای دریافت این مزایا اقدام کنید. این مزایا می‌تواند به صورت پولی باشد که در لحظه تولد نوزاد پرداخت می شود، یا به صورت پرداخت‌های هفتگی یا ماهانه یا کوپن‌هایی جهت لوازم نگهداری یا غذای کودک باشد. این مزایا هرچقدر هم که کم باشند به شما کمک می کنند برای کودک برنامه‌ریزی مالی داشته باشید. وبسایت دولتی خود را بررسی کنید تا ببینید واجد شرایط هستید یا خیر؛ چرا که ممکن است این مسئله به وضعیت شغلی، درآمد خانوار و تعداد و سن فرزندان شما بستگی داشته باشد.
  • برای هزینه‌های خانوار بودجه‌بندی کنید برنامه‌های موبایلی مدیریت پول، دارایی و هزینه‌ها برای ردیابی وجهی که از حساب شما خارج و یا به آن وارد می‌شوند بسیار مناسب هستند. یک راه خوب برای بودجه این است که از قانون ۵۰/۳۰/۲۰ پیروی کنید - ۵۰٪ از بودجه شما برای موارد ضروری مصرف می‌شود؛ به عنوان مثال اجاره یا رهن، قبض‌ها و غذا، ۳۰٪ برای سایر هزینه‌ها و ۲۰٪ برای پس‌انداز . اگر بعد از انجام این کار متوجه شدید مبلغی که برای تامین هزینه‌های نگهداری از کودک صرفه‌جویی می‌شود کم است، ببینید چه هزینه‌های غیر ضروری را می‌توانید کاهش دهید.
  • برای کودک خود پس‌انداز کنید هنگام تولد کودک، حساب پس‌اندازی برای او در نظر بگیرید؛ زیرا در این صورت ممکن است مجبور نباشید مالیات مبالغ پس‌اندازشده را پرداخت کنید. یک روش منطقی این است که هر ماه یک انتقال بانکی برای واریز پول به حساب انجام دهید. به این ترتیب، این پول قبل از خرج شدن پس‌انداز می‌شود و با همزمان با رشد کودک خرج او خواهد شد؛ چه برای خرید وسایلی که نیاز دارد چه برای شهریه دانشگاهش. پول را در حسابی با بیشترین نرخ بهره بگذارید تا بیشترین مبلغ ممکن برای کودک پس‌انداز شود.
  • برای خریدهای مربوط به کودک بودجه‌بندی کنید لیستی از وسایل ضروری کودک را تهیه کرده و سعی کنید فقط وسایلی را که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید خریداری کنید. به عنوان مثال، صندلی ماشین، تختخواب، کالسکه، پوشک، چند لباس سرهمی، جلیقه و پتوی کودک. اگر جشن تعیین جنسیت بچه می‌گیرید می‌توانید از شرکت کنندگان بخواهید به عنوان هدیه لوازم گران‌تر را تهیه کنند. نمی‌دانید به چیزی احتیاج دارید؟ از دوستان و خانواده‌های باتجربه بپرسید. به عنوان مثال، ممکن است تا زمانی که ندیده‌اید برنامه شیردهی شما چطور پیش می‌رود، ارزش نداشته باشد که بسیاری از لباس‌ها و لوازم جانبی شیردهی یا تجهیزات تغذیه با بطری را بخرید. دیگران نیز ممکن است نکاتی برای پس‌انداز به شما یاد بدهند.
  • به دنبال موارد مجانی باشید از دوستان و خانواده تقاضای کمک کنید، آن‌ها ممکن است بدانند چه مواردی را می‌شود رایگان تهیه کرد. بسته به محل زندگی و خدمات بهداشتی که ارائه می‌شود، حتی ممکن است از یک بسته رایگان کودک که شامل وسایل ضروری است بهره‌مند شوید! فنلاند از دهه ۱۹۳۰ این بسته را به کسانی که به تازگی مادر شده‌اند ارائه می‌دهد و اکنون سایر کشورها نیز این الگو را دنبال می‌کنند. برای موارد مشابه، با دفاتر دولتی یا ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی مشورت کنید.
  • به دنبال یافتن یک خانه اسباب بازی در نزدیکی خودتان باشید بفهمید آیا یک خانه محلی اسباب بازی در نزدیکی شما وجود دارد یا نه. با پرداخت هزینه کم عضویت می‌توانید به صدها اسباب بازی، بازی و کتاب برای کودک خود دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب شما مبالغ زیادی را پس‌انداز خواهید کرد و کودک نیز ساعت‌های سرگرم کننده بی پایانی را بدست خواهد آورد.
  • وسایل ضروری کودک را دست دوم بخرید گروه‌های محلی فیسبوک و سایت‌های فروش محصولات دست دوم را برای موارد ضروری کودک مورد علاقه تان بررسی کنید. شما در این فروشگاه٬ها لوازمی با تخفیف بسیار زیاد خواهید یافت که شرایط خوبی دارند و خیلی ارزان‌تر از قیمت خرده‌فروشی هستند. چانه‌زنی را هم فراموش نکنید.
  • پوشک‌های قابل استفاده مجدد را امتحان کنید این پوشک‌ها دوستدار محیط زیست و کیف پول شما هستند. تخمین زده می‌شود با استفاده از پوشک پارچه‌ای قابل استفاده مجدد در مقایسه با پوشک یکبار مصرف، می٬توانید روزانه حداکثر ۲ دلار پس انداز کنید (با در نظر گرفتن هفت بار تعویض پوشک در روز). این یعنی ۶۰۰ دلار در سال! بسته به نوع پوشک پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید، هزینه ها کمی متفاوت خواهد بود ولی از سال دوم یا برای خواهر برادرهای دیگری که برای کودک خود خواهید آورد می‌دانید چه پوشکی بخرید.
  • خرید عمده را فراموش نکنید پوشک‌های پارچه‌ای برای همه مناسب نیستند و شما برای انجام وظایف خود به عنوان والدین کودک، یک میلیون کار دیگر هم دارید. مسئله‌ای نیست، همیشه می‌توانید امکان انجام خرید عمده یا ثبت نام در یک سرویسهای عضویتی را برای خریدهای منظم مانند پوشک‌های یکبار مصرف بررسی کنید و در نظر داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید که کوچولوی دوست‌داشتنی شما همیشه کوچک نخواهد ماند، بنابراین باید با بزرگتر شدنش نوع و اندازه پوشک او را تغییر دهید.
  • اگر می٬‌توانید خودتان به او شیر بدهید! این کار نه تنها شروعی ایده‌آل برای تغذیه نوزاد فراهم می کند (سازمان جهانی بهداشت توصیه می٬‌کند حداقل برای شش ماه اول، خود مادر به نوزاد شیر بدهد)، بلکه مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش تغذیه کودک است. حالا که آمادگی برنامه‌ریزی مالی برای خانوار و کودک را دارید. با مطالعه مقاله مقابل ببینید که چگونه باید از نظر احساسی برای مادر شدن آماده شوید.
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.