آیا کودک شبیه مادرش می‌شود؟

ممکن است بخواهید که رنگ چشم فرزندتان و یا نوع موی او به شما برود، اما آلرژی و حساسیت چطور؟ در صورتی ‌که از اگزما، آسم و یا التهاب مخاط بینی (رینیت) رنج می‌برید، به کمک راه‌های پیشنهادی که در ادامه آورده‌ایم، می‌توانید احتمال بروز چنین حساسیت‌هایی را در فرزند خود کاهش دهید.

بیماری‌های آلرژیک علائم مشترکی دارند که شامل اگزما، آسم،  آلرژی‌های غذایی و سایر آلرژی‌ها می‌شود و از جمله نشانه‌های آن آبریزش بینی است. در صورتی‌ که مبتلا به بیماری‌های آلرژیک هستید، احتمال بروز انواع  حساسیت وآلرژی‌ در فرزند شما در مقایسه با کودکی که مادرش مبتلا به بیماری آلرژیک نیست بیشتر خواهد بود. 

اما خبر خوب اینجاست که انتقال حساسیت‌ها از مادر به کودک غیرقابل پیشگیری نیست. محققین کشف کرده‌اند که مصرف مکمل‌های پروبیوتیک توسط مادران در دوران بارداری و شیردهی می‌تواند برای کودک نیز مفید باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که برخی پروبیوتیک‌ها می‌توانند در کاهش احتمال بروز اگزما که رایج‌ترین انواع  آلرژی در کودکان است، نقش مؤثری داشته باشند. پروبیوتیک‌هایی که در این تحقیقات مورد بررسی و استفاده قرار گرفتند می‌توانند هم برای شما و هم برای فرزندتان مفید باشند. درمورد اینکه چه نوع و چه مقدار پروبیوتیک می‌تواند برای فرزندتان مفید باشد باید با پزشک خود مشورت کنید.

علاوه‌بر‌این، تغذیه با شیر مادر نیز می‌تواند احتمال بروز برخی حساسیت‌ها و آلرژی‌ها را کاهش دهد؛ زیرا ترکیبات شیر مادر به بلوغ سیستم ایمنی کودک کمک می‌کنند. برای آشنایی با راهکارهای پیشگیری از آلرژی در کودک به اینفوگرافیک "تغذیه و سبک زندگی در دوران بارداری برای پیشگیری از آلرژی در کودک" مراجعه کنید.

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.