انتخاب غذای کودک

آیا می‌دانید در بسیاری از کشورها غذاهای آماده کودک باید از قوانین ایمنی سختگیرانه‌ای پیروی کنند؟

اگر غذایی را در منزل درست کنید، از فروشگاه خریداری کنید و یا ترکیبی از هردو، اطمینان از اینکه غذایی که کودکتان می‌خورد کاملا سالم و بی خطر است جزو اولویت‌های اصلی است. به دلیل کم سن بودن فرزندتان و تکامل کمتر سیستم ایمنی بدن او، نسبت به شما احتمال بیشتری دارد تا تحت تاثیر مواد شیمیایی و باکتری‌ها قرار بگیرد. به همین دلیل بسیار مهم است که در هنگام خرید و آماده سازی مواد غذایی برای کودکتان توجه ویژه‌ای داشته باشید.

از مکان‌های مطمئن خرید کنید

غذای آماده کودک، به عنوان یک انتخاب غذایی راحت، سرشار از مواد مغذی، سالم و بی خطر است. زیرا در بسیاری از کشورها، تولیدکنندگان باید استانداردهای سختگیرانه‌ای را رعایت کنند تا مواد آفت کش، افزودنی‌های غذایی و باکتری‌های خطرناک را در غذای کودک کاهش دهند.
بعضی از غذاهای آماده، با مواد مغذی اصلی مانند آهن، کلسیم و روی غنی شده‌اند که در غذاهای سنتی کمتر یافت می‌شوند. علاوه بر این، غذاهای آماده انواع مختلفی از میوه‌ها وسبزیجات را به کودکتان ارائه می‌دهند تا او یاد بگیرد از آن‌ها لذت ببرد. در حقیقت، مطالعات علمی نشان می‌دهد که در برخی از کشورها، خوردن غذای آماده باعث می‌شود سبزیجات بیشتری در برنامه غذایی کودک قرار بگیرد.
 

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.