اجازه بدهید کودک شما خودش به شما نشان بدهد که چه زمانی گرسنه است

آیا می‌دانید؟ هرچه قدر مادر مدت زمان بیشتری به فرزند خود شیر بدهد، می‌تواند نسبت به سیری کودکش واکنش بهتری نشان ‌دهد.
اگر کودک شما با شیر مادر تغذیه می‌شود، هیچ گاه نمی‌توانید به طور دقیق میزان شیری را که می‌خورد، اندازه گیری کنید. شما یاد گرفته‌اید تا به کودک خود اجازه ‌دهید هر گاه شیر برایش کافی است، نشانه‌های سیری را به شما نشان دهد. پس وقتی کودک خوردن غذای جامد را شروع کرد به او اعتماد کنید تا میزان غذای مورد نیازش را انتخاب کند. 
  

رویکرد سالم 

مطالعات علمی می‌گویند هرچه مادر مدت زمان بیشتری به کودک خود شیر بدهد نسبت به نشانه‌های  سیری کودکش بهتر واکنش نشان می‌دهد. این مورد هم به شیر دادن و هم دادن غذاهای جامد مربوط می‌شود.
دکتر آندره‌آ پاپامانجاریس (مدیر واحد نظارتی وعلمی نستله کانادا ) می‌گوید: "رابطه مستقیمی بین طولانی بودن زمان شیردهی و تمرینات تغذیه موثر وجود دارد." این می‌تواند یکی از دلایل تأثیر آشکار شیردهی بر جلوگیری از چاقی کودکان باشد. مادرانی که به کودکان خود شیر می‌دهند تمایل ندارند کودکان خود را برای تمام کردن غذایشان تحت فشار قرار دهند. در عوض آن‌ها از تکنینک‌های تغذیه موثر استفاده می‌کنند و میزان اشتهای کودکشان را راهنمای خود قرار می‌دهند. اگر غذاهایی سرشار از مواد مغذی برای فرزندتان فراهم می‌کنید و به او اجازه می‌دهید که به میزانی که تمایل دارد غذا بخورد، احتمال اینکه او در دوران خردسالی وزن سالمی داشته باشد را افزایش می‌دهید و می‌توانید مطمئن باشید که سالم‌ترین شروع را به او هدیه می‌دهید.
 

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.