خوردن غذا به‌صورت دسته جمعی، سالم غذا خوردن را به کودک می‌آموزد

آیا می‌دانید؟ مطالعات نشان می‌دهد که هر چه اعضای خانواده بیشتر برای صرف غذا دور هم جمع بشوند، کودکان در دوره نوپایی رژیم غذایی سالم‌تر و وزن مناسب‌تری خواهند داشت.

خوردن غذا در کنار خانواده  نه تنها یک راه عالی برای آموزش سالم غذا خوردن به کودک است، بلکه اهمیت گذراندن وقت با خانواده را نیز به او می‌آموزد. علاوه بر اینکه برای فرزندتان غذاهای سالم آماده می‌کنید، او با مشاهده انتخاب‌های غذایی شما و سایر اعضای خانواده، مواد مغذی مفید را می‌بیند و یاد می‌گیرد.

مزایای بلند مدت:
تحقیقات نشان داده است که در اغلب خانواده‌هایی که بیشتر اوقات با هم غذا می‌خورند، ریسک ابتلا به اضافه وزن در کودکان پایین‌تر است. همچنین خوردن غذا به‌صورت جمعی، ریسک گرایش به رژیم غذایی ناسالم در سال‌های رشد کودک را نیز کاهش می‌دهد. وقتی همراه با کودک خود غذا می‌خورید ، این فرصت را دارید که یک الگوی مناسب برای او باشید و اگر تنوع بالایی از غذاهای سالم را برای خوردن انتخاب کنید، یک رویه مناسب برای پیروی را به کودک خود نشان داده‌اید. تشویق به این عادت‌های سالم نه‌تنها برای سلامت کودک شما در حال حاضر مفید است، بلکه برای رشد و تکامل او در آینده نیز مهم است.

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.