حالت شیردهی

شیردهی برای تازه‌کارها. بخش ۳: با حالت شیردهی مناسب احساس راحتی کنید

این چهار حالت شیردهی که امتحان خود را پس داده‌اند به شما کمک می‌کنند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید و فرزندتان تشویق می‌شود تا بهتر سینه شما را بگیرد. کدام روش برای شما بهتر است؟

روش گهواره‌ای

در موقعیت شیردهی قرار بگیرید: فرزندتان را طوری نگه دارید که سرش روی قسمت جلویی بازویتان باشد (سمت همان پستانی که با آن می‌خواهید به او شیر بدهید). توجه کنید که سرش روی خمیدگی داخل آرنج شما راحت بوده و بدنش به سمت شما باشد.اگر لازم بود می‌توانید روی پایتان یک بالش قرار دهید. با این حال اجازه ندهید کودک بدون شما روی بالش بخوابد (حتی برای چند دقیقه)، زیرا خطرخفگی وجود دارد.

مناسب برای: بیشتر موقعیت‌ها

                   

حالت خوابیده به پهلو

در موقعیت شیردهی قرار بگیرید: در حالی که به پهلو دراز کشیده‌اید، بدنتان را رو به کودک قرار دهید و با یک دست از او محافظت کنید. با دست دیگر سینه‌تان را گرفته و نوک پستان را به دهان کودک نزدیک کنید. به محض اینکه کودک سینه را گرفت، با قسمت بالای آرنج تان از کودک مراقبت کرده و دست دیگر را زیر سرتان قرار دهید.

مناسب برای: برای بیشتر موقعیت‌ها، به خصوص مادرانی که احساس خستگی می‌کنند و یا از طریق سزارین زایمان کردند. در دوران نقاهت این روش مناسب است.

حالت گهواره‌ای ضربدری

در موقعیت شیردهی قرار بگیرید: مشابه حالت گهواره‌ای است، اما برای اینکه کودک پستان مادر راحت‌تر بگیرد، با مراقبت بیشتر از سر کودک همراه است. کودکتان را روی بازوی مخالف سینه‌ای که قرار است با آن به او شیر بدهید قرار داده و با کف دستتان سرش را نگه دارید.

مناسب برای: همه موقعیت‌ها به خصوص برای شیردهی‌های اولیه و کودکانی که به سختی سینه مادر را می‌گیرند. همچنین برای مادرانی که سزارین سختی داشتند مناسب است (به محض اینکه بتوانند با بالش به راحتی بنشینند).

حالت فوتبالی

در موقعیت شیردهی قرار بگیرید: فرزندتان را رو به خودتان نگه داشته و پشت او را با دستتان نگه دارید. سر کودک باید هم راستا با نوک پستان قرار داشته باشد و با کف دستتان می‌توانید از سر او محافظت کنید. ممکن است برای راحتی بیشتر در حین شیردهی بخواهید یک بالش روی پایتان قرار دهید.

مناسب برای: همه موقعیت‌ها به خصوص برای مادرانی که از طریق سزارین زایمان کردند، مادرانی که سینه بزرک و یا نوک سینه صاف یا فرورفته دارند و یا مادرانی که شدیدا واکنش برگشت شیر را دارند (حالتی که شیر به طور کامل پستان را پر کرده ‌است و ممکن است حتی قبل از اینکه کودک  پستان بگیرد، شیر شروع به ریختن کند).

 

 ویدیو: آیا توصیه‌ای درمورد شیردهی دارید؟

یک مادر را در حال شیر دهی موفقیت آمیز به فرزندش در این چهار حالت شیردهی مشاهده کنید!

 

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.