مادر در دوران شیردهی به چه میزان کالری نیاز دارد؟

تعجب‌آور نیست که نیازهای تغذیه‌ای و انرژی شما در زمان شیردهی به کودک افزایش قابل توجهی پیدا کند. غذاها و نوشیدنی‌های سالم را انتخاب کنید تا کالری بیشتر و مواد مغذی مورد نیاز خود و فرزندتان را تامین کنید.

بدن مادر در دوران شیردهی نیازمند انرژی زیادی خواهد بود، این انرژی برای تولید شیر و مراقبت از کودک برای شما لازم و ضروری است.

هر خانمی در این زمینه متفاوت است، اما اگر وزن شما قبل از بارداری در محدوده‌ توصیه شده قرار داشته باشد شما به احتمال زیاد روزانه به ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر برای تولید شیر نیاز خواهید داشت. در نظر داشته باشید این مقدار را به ۲۰۰۰ کالری روزانه مورد نیاز برای خانم‌ها (که باردار نیستند) اضافه کنید.

مقداری از این کالری‌های اضافه از چربی‌های ذخیره شده در دوران بارداری شما  و مابقی از غذای مصرفی تامین می‌شود. البته ممکن است بدن شما به کالری کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشد، بنابراین حتما با پزشک خود در این مورد مشورت کنید .

 

 

تغذیه متعادل مادر در دوران شیردهی

تنها کالری دریافتی مهم نیست. برای مثال خوردن دسرهای اضافی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. غذاهای سالمی که مملو از مواد مغذی هستند به بدن شما در تولید شیر با کیفیت کمک می‌کنند. در این مرحله با تغذیه‌ای سالم می‌توانید رشد سالم، تکامل و رشد آینده کودک خود را تضمین کنید. این اقدام می‌تواند به کسب ذخیره مناسب غذایی در بدنتان نیز کمک کند.

 

به عنوان مادری که به کودک خود شیر می‌دهد، شما به مواد مغذی نیاز دارید. بعضی از این مواد شامل پروتئین، کلسیم، دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA- نوعی چربی سالم)، فولیک اسید، زینک، ید، آهن، سلنیوم، ویتامین D، ویتامین A و انواع ویتامین‌های B می‌باشند. این بدین معنا است که شما باید غذاهای مغذی مصرف کنید تا از این طریق بدون مصرف کالری زیاد، مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنید.

 

برای جزئیات بیشتر در مورد مواد غذایی ویژه‌ای که مادر در دوران شیردهی نیاز دارید (و البته علت نیاز به این مواد غذایی)، آزمون تغذیه مادر در دوران شیردهی را مشاهده کنید.

 

برای شروع، پیشنهادات زیر را برای میان وعده‌هایی با ۴۰۰ کالری ببینید که ترکیبی از پنج گروه غذایی مختلف هستند. برای مشاهده ایده‌های جالب در مورد میان وعده‌هایی با ۱۰۰ کالری، مطلب منوی غذایی برای سلامتی مادر را از بخش بارداری این برنامه مشاهده کنید.

 

 

ریاضیات و تغذیه مادر در دوران شیردهی!

در این جا می‌توانید میان وعده‌هایی با ۴۰۰ کالری یا وعده‌های غذایی کوچک را از پنج گروه غذایی درست کنید.
غذاهای گروه‌های مختلف غذایی را با هم ترکیب کرده و هماهنگ کنید (یک دایره=یک وعده) تا از این طریق به هدف خود که مصرف کالری بیشتر است برسید.

 

 

میزان گوشت در هر وعده غذایی معمولا شامل ۷۵ کالری است. گوشت‌های سبک (شامل انواع ماهی و مرغ) کالری‌های کمتری دارند، زیرا چربی این گوشت‌ها از گوشت گاو و گوسفند کمتر است. منابع غیرگوشتی پروتئین، کالری‌های متفاوتی دارند. یک وعده لوبیا یا عدس (۱/۲ پیمانه) ۱۲۰ کالری دارد. یک وعده حمص( ترکیب نخود و ارده و روغن زیتون – ۱/۳ پیمانه) ۱۸۰ کالری و یک وعده کره‌ی بادام زمینی (۱ قاشق غذاخوری) ۱۰۰ کالری دارد.

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.