ورم پستان چیست؟

ورم پستان و درد سینه چیست؟

آیا می‌دانید حدوداً از هر سه مادری که به فرزند خود شیر می‌دهد، یک نفر شرایط ناخوشایندی را تجربه می‌کند که به آن ورم پستان می‌گویند؟

به عنوان مادری که به تازگی شیردهی را شروع کرده‌‌ است، تا همینجا نیز بهترین‌ها را برای کودکتان فراهم کرده‌اید. حتما می‌دانید که با شیردهی علاوه بر اینکه بهترین شروع را به فرزندتان هدیه می‌دهید، سلامتی او را به شکلی تامین می‌کنید که تا آخر عمر همراه اوست. بعضی از مادران به طور طبیعی شیردهی را آغاز کرده و بدون هیچ مشکلی به آن ادامه می‌دهند. در حالیکه ممکن است سایر مادران در این راه با چالش‌هایی مثل ورم پستان و نظایر آن مواجه شوند. مانند هر مهارت جدیدی، شیردهی نیز نیاز به تمرین و پشتکار دارد.

نگرانی‌های عمده مادران شیرده

برخی از نگرانی‌های عمده مادران شیرده عبارتند از: نگرانی در مورد کافی نبودن میزان شیرشان (که این مورد بسیار نادر است)، درد یا ترک نوک سینه، سینه پر از شیر یا درد سینه. سینه‌های دردناک یکی از نشانه‌های وضعیت التهابی به نام ورم پستان است که عموما به دلیل باقی ماندن زیاد شیر در سینه مادر به وجود می‌آید و معمولا با احساس درد در پستان همراه است. یکی از دلایل شایع دیگر برای ابتلا به ورم پستان عفونت مجرای پستان است که به دلیل ازدیاد باکتری‌های مضر مانند استافیلوکوک ایجاد می‌شود.

از جمله علل شایعی که باعث می‌شوند مادران زودتر از زمانی که در نظر داشتند، شیردهی را قطع کنند، ورم پستان و درد سینه است. کسانی که دچار ورم پستان شده‌اند، احتمالا علاوه بر درد سینه، قرمزی و ورم، علائمی شبیه به علائم آنفولانزا از جمله تب، عرق کردن، لرز و درد را نیز تجربه می‌کنند. راه‌های مختلفی برای درمان ورم پستان وجود دارد. اگر عفونت همچنان در بدنتان باشد، پزشکتان برای شما آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. با این حال، احتمال برگشت بیماری نیز بالاست.

برای جلوگیری از ابتلا به ورم پستان و سینه‌های دردناک، توصیه‌های موجود در مطلب "۸ راه برای جلوگیری از ابتلا به ورم پستان" را بخوانید. اگر فکر می‌کنید دارای علائم ورم پستان هستید، با پزشکتان مشورت کنید.

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.