Latest Science News

چرا کودکان نوپا نیاز دارند بین دو وعده اصلی غذا نیز غذا بخورند؟

آیا می‌دانید کودکان نوپا ممکن است حدود ۲۵% درصد انرژی روزانه خود را از میان‌وعده‌ها دریافت کنند؟

هر چه فعالیت فرزند شما بیشتر می‌شود، نیاز او به دریافت انرژی از غذایی که می‌خورد افزایش می‌یابد. معده کودک نوپای شما هنوز نسبتاً کوچک است و به همین خاطر برای تأمین مواد مغذی انرژی خود نیاز دارد بین وعده‌های غذایی اصلی نیز غذا بخورد.
نتایج یک پژوهش که اخیراً انجام شده است نشان می‌دهد ۴۰% کودکان بیشترین مواد مغذی خود را از میان‌وعده‌ها دریافت می‌کنند. وقتی می‌خواهید غذایی برای میان‌وعده‌ها انتخاب کنید، از تنوع مواد غذایی غافل نشوید و غذاهایی متنوعی به کودک بدهید که شامل انواع ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مهم می‌شوند.

استفاده حداکثری از ظرفیت وعده‌های غذایی کوچک

با توجه به اینکه کودک یک چهارم انرژی مورد نیاز خود را از میان‌وعده‌ها دریافت می‌کند، هر میان‌وعده‌ای برای کودک سالم و مناسب نیست. سعی کنید میان‌وعده‌ها را وعده‌های غذایی کوچک در نظر بگیرید. قوائد و قوانینی که برای وعده‌های اصلی رعایت می‌کنید را برای میان‌وعده‌ها نیز در نظر بگیرید. میان‌وعده‌ها نیز باید شامل گروه‌های متنوع غذایی باشند و غذاهای جدید در بافت‌های مناسب را به کودک ارائه دهند.
این وعده‌های غذایی کوچک می‌توانند شکل‌های مختلفی داشته باشند؛ از برش‌های ساده میوه‌ها و سبزیجات گرفته تا انواع ساندویچ و پاستا. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از غذاهایی با میزان نمک و شکر زیاد که ممکن است به طور سنتی به عنوان میان‌وعده شناخته شده باشند، اجتناب کنید. در عوض روی ارائه غذا‌هایی تمرکز کنید که ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز کودک مانند کلسیم و آهن را در بر داشته باشند. این مواد مغذی از رشد و تکامل سالم او پشتیبانی می‌کنند. وعده‌های غذایی کوچک مبتنی بر لبنیات، کلسیم را تأمین می‌کنند که برای رشد استخوان‌ها لازم و ضروری است. آهن، یک ماده مغذی حیاتی برای توسعه مغز است و می‌تواند در قالب تکه‌های کوچک گوشت پخته شده، نان‌ها و غلات غنی‌شده و یا میوه‌های خشک‌شده به کودک داده شود.
میان‌وعده‌های سالم می‌توانند به کودک نوپای شما کمک کنند تا در غذا خوردن مستقل عمل کند. این وعده‌های کوچک را نیز به عنوان فرصت‌هایی برای تجربه طعم‌ها و بافت‌های جدید در نظر بگیرید و علاقه به تغذیه سالم را در او پرورش دهید. آیا برای میان‌وعده‌ها نیاز به راهنمایی و الهام‌بخشی دارید؟ برای آشنایی با ۵ ایده سالم و مغذی برای میان‌وعده‌ها به اینفوگرافیک چالش میان‌وعده‌ها مراجعه کنید.

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.