رشد و تکامل نوزاد

فواید شیر مادر برای رشد و تکامل نوزاد

شیر مادر حاوی مقدار و کیفیت مناسبی از پروتئین‌هاست که چه در زمان حال و چه در آینده، رشد و سلامت فرزندتان را ارتقا می‌دهد.

پروتئین‌ها چه موادی هستند؟

پروتئین‌ها واحدهای سازنده‌ بدن کودک شما محسوب می‌شوند. تمامی اعضا و عضلات کودک از پروتئین ساخته شده‌اند. پروتئین‌ها شامل بخش‌های کوچکتری به نام آمینواسید هستند که نقشی حیاتی در زندگی انسان دارند.

 

شیر مادر چه مقدار پروتئین دارد؟

شیر مادر حاوی ترکیبی فوق‌العاده و مقادیری مناسب از پروتئین‌های باکیفیت برای کودک در حال رشد است. در هفته‌های اول زندگی کودک، زمانی که او به حجم زیادی از پروتئین ها برای رشد زیاد بدن خود نیاز دارد، غلظت شیر شما نیز به میزان زیادی بالا است. این غلظت به طور طبیعی و با کاهش شدت رشد کودک در ماه‌های بعدی و زمانی که کودک نیازی به پروتئین‌های اضافی ندارد، کاهش می‌یابد.

 

دکتر اویلین اسپیوی، دکترا و دانشمند تغذیه در نستله می‌گوید: "شیر مادر حاوی انواع آمینواسیدهای ضروری با ترکیبی متعادل و مقادیری مناسب است که برای رشد و تکامل نوزاد ضرورت دارد.""پروتئین‌های با کیفیت، نظیر آن‌چه در شیر مادر وجود دارد، می‌تواند بنیانی محکم برای زندگی افراد ایجاد کند. محتویات پروتئینی شیر مادر در ابتدا بسیار زیاد است (حدود ۲۰ گرم در لیتر) و به مرور زمان و با گذشت دو تا سه ماه از زندگی کودک، تاحدود ۱۱  گرم بر لیتر کاهش می‌یابند. در شیردهی اولیه، بخش اعظمی از پروتئین‌های شیر مادر را پروتئین‌های " وی " تشکیل میدهند که این نوع پروتئین  نقش مهمی را در تکامل سیستم ایمنی ایفا می‌کند.

 

پروتئین‌ها چه نقشی دارند؟

پروتئین‌ها کمک می‌کنند تا بدن کودک به خوبی کار کند و برای ایجاد و حفظ سلامتی اعضای بدن و بافت‌ها ضرورت دارد . پروتئین‌ها اجزای  مهم تشکیل دهنده عضلات، آنزیم‌ها، هورمون‌ها، خون، پوست و موهای کودک هستند.

 

۵ دلیل نیاز فرزند شما به مقادیر مناسبی از پروتئین‌هایی با کیفیت بالا

مطالعات علمی نشان داده‌اند که پروتئین‌هایی که کودک شما در مراحل اول زندگی دریافت می‌کند، تاثیر قابل توجهی بر سلامت آینده او دارند. در ادامه بعضی از این تاثیرات ذکر شده‌اند:

 

 

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.