کولیک نوزاد

کولیک - علت گریه بیش از حد نوزاد

آیا می‌دانید حدود ۲۵ درصد از کودکان سالم ممکن است در طول هفته های اول زندگی خود، بی‌وقفه گریه کنند؟ این اتفاق به علت کولیک رخ می‌دهد.

علت گریه بیش از حد نوزاد

اگر کودک شما سالم است اما بیش از سه ساعت در روز و به مدت سه روز یا بیشتر در هفته گریه می کند، علت گریه بیش از حد او کولیک نوزاد است.

اکثر والدین علائم کولیک را هنگامی که کودکشان بین دو تا چهار هفته است، مشاهده می کنند. این علائم در حدود هفته ششم به اوج می رسد. کولیک اغلب به عنوان گریه بیش از حد در یک کودک سالم تعریف می شود. کولیک به ویژه برای کسی که از کودک مراقبت می کند چالش برانگیز است چرا که به نظر می رسد نمی توانند به کودکشان کمک کنند که گریه شان تمام شود. علاوه بر این، اگر کودک شما دارای کولیک باشد، می تواند منجر به اضطراب، نا امیدی و خستگی شما شود. خبر خوب این است که در طی چند هفته کولیک در کودکان برطرف می‌شود.

دلایل کولیک

علت دقیق کولیک ناشناخته است. از آنجا که کولیک در کودکان بزرگتر دیده نمی شود، ممکن است مربوط به عدم بلوغ سیستم گوارشی کودک باشد. وقتی او بزرگتر شود به طور طبیعی، سیستم گوارشی او بالغ تر می شوند. طبق نظر برخی از کارشناسان، گریه بیش از حد ناشی از کولیک در کودکان با تعداد و نوع باکتری های مفید روده کودک در ارتباط است.

در واقع، مطالعات متعدد نشان داده اند که زمان گریه در کودکانی که به آن ها یک مکمل پروبیوتیک خاص به نام  لاکتوباسیلوس رویتری داده شده است، نسبت به دیگر کودکان کمتر است. نیازی نیست که شیردهی را متوقف کنید چرا که لاکتوباسیلوس رویتری در شیر مادر یافت می شود!

بیشتر بخوانید: پروتئین در تغذیه نوزاد

اگر فکر می کنید کودک شما دارای کولیک است حتما با پزشکتان مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کولیک نوزاد به مقاله درباره "کولیک نوزاد" مراجعه کنید.

آیا این مقاله از نظر شما مفید بود؟
  • خیلی ضعیف
  • ضعیف
  • متوسط
  • خوب
  • بسیار خوب

عضو برنامه ۱۰۰۰ روز اول زندگی من شوید

مادر شدن با سؤالات زیادی همراه است. ما اینجا هستیم تا به شما در یافتن پاسخ این سؤالات کمک کنیم.

جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.