تدارک لباس نوزاد برای فرزند در راهتان

روابط اجتماعی پس از به دنیا آمدن بچه

این فرشته کوچک با چشم‌های بزرگ و ذوق‌زده‌اش، پاهای تپل و کوچکش و خنده‌هایش... دل مرا آب می‌کند! همه وقتم صرف او می‌شود و حتی وقت نمی‌کنم همسرم را به سینما ببرم یا با دوستانم دور هم جمع بشویم. اما در کنارش بودن به همه این‌ها می‌ارزد!

۱۳۹۶//

یک انقلاب! چطور ممکن است یک موجود کوچک ۴ کیلویی که ۵۵ سانتی‌‌متر هم بیش‌تر قد ندارد، روند زندگی روزانه ما را به کل به هم بزند؟ هیچ‌ چیز مثل تماشای بزرگ شدن او نیست. به‌تدریج جوری برنامه‌ریزی می‌کنم که هم به خانه و خانواده و هم به تفریحم برسم. درواقع فقط لازم است که تعادل را پیدا کنیم. همسرم هم جایی برای شکایت ندارد. شب‌هایی که برای شام بیرون می‌رویم برای ما مقدس‌اند!‌‌

با به دنیا آمدن بچه دیگر اوقات فراغتم از بین می‌رود!

من خودم را با روند فرزندم و تغییراتی که به‌ همراه خواهد داشت وفق دادم: هر چند ساعت یکبار شیر دادن، بی‌خوابی شب‌ها ... خستگی‌های او! الآن بچه‌ام تمام زندگی من است! دیگر با شب‌های فوتبالی همراه با دوستان، رستوران ، کنسرت رفتن با همسر و شام‌های عاشقانه خداحافظی کرده‌ام. دلم برای همه این کارها تنگ شده، اما مهم نیست. می‌دانم که این وضعیت زودگذر است و به‌هرحال من سرم شلوغ است و کارهایی برای انجام دادن دارم، دیگر وقتی برای فکر کردن به این مسائل ندارم!

کارهای جدید و آرامش‌بخشی که در اوقات فراغتم انجام می‌دهم. با به دنیا آمدن بچه همه چیز تغییر کرده!

بازی مورد علاقه من الآن فوت کردن تمشک روی شکم فرزندم است. هر بار موقع این بازی، او قاه قاه می‌خندد!

بعدش هم که نوبت بغل و ماساژ و بازی‌های آموزنده است.

کارهایی هم که عصرها بعد از کار با همسرم انجام می‌دادیم هم کاملاً تغییر کرده. وقتی که بچه‌ را می‌خوابانیم، فقط وقت می‌کنیم شام بخوریم و بعضی اوقات هم می‌توانیم فیلم ببینیم و بعد هم باید بخوابیم.

حتی دوستان ما نیز عوض شده‌اند و من فقط با پدرها رفت‌وآمد می‌کنم. به‌جای اینکه به استادیوم برویم و بازی تماشا کنیم، تا پایان خرید مادرها، در پارک منتظرشان می‌مانیم. آنقدرها هم هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده به‌نظر نمی‌رسد اما راستش من عاشق همه این‌ها هستم. چون می‌دانم این دوره گذراست، سعی می‌کنم از این دوره بیشترین لذت را ببرم.

برگشتن سر کار

کودک ما حسابی بزرگ شده و فکر می‌کنم تا اینجای راه را درست آمده‌ام. هم او و هم من و مادرش برنامه مشخص خودمان را پیدا کردیم. حالا دیگر کودک ما بطور منظم چرت می‌زند و همسرم هم زیباتر از همیشه است و گاهی اوقات حتی وقت می‌کنیم با هم برای شام بیرون برویم.

همچنین توانستیم یک پرستار بچه خوب پیدا کنیم، او یک جواهر است! پس هر موقع که بشود به او زنگ می‌زنیم و با دوستان برای گردش برنامه ریزی می‌کنیم. این کار باعث می‌شود فکر کنیم دوباره جوان شده‌ایم.

به‌زودی دیگر می‌توانم دوباره با دوستان، برای بازی فوتبال قرار بگذارم و به‌زودی هم قرار است با همسرم به یک سفر به‌یادماندنی برویم، کاری که خیلی وقت است نکردیم. می‌خواهم غافلگیرش کنم!

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
امتیاز مادران به این مقاله۰/۵
avatar
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.