گروه حمایتی شیردهی

گروه حمایتی شیردهی را فراموش نکنید

یک برنامه کاربردی برای خانواده و دوستانتان.

۱۳۹۶//

تغذیه فرزندتان با شیر مادر یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که در رابطه با سلامت فرزندتان می‌توانید اتخاذ کنید. این یک تعهد است که با تولد کودکتان آغاز شده و در شرایط ایده‌آل تا شش ماهگی و یا بیشتر ادامه می‌یابد (برای آشنایی با فواید شیردهی برای مادر و فرزند مقاله فواید تغذیه با شیر مادر را مطالعه کنید). مطالعات نشان می‌دهند اگر خانم‌ها از افرادی که در اطرافشان هستند انرژی مثبت دریافت کرده و تشویق شوند، به احتمال بیشتری شیردهی به فرزندشان را آغاز کرده و ادامه می‌دهند. شما احتمالا نیاز به یک "گروه حمایتی" خواهید داشت که می‌تواند هر شخصی را که به شما نزدیک است شامل شود، مانند همسر، خانواده، دوستان و پزشکتان.

شاید افراد زیادی در این دوران هیجان انگیز خواهان حمایت از شما باشند، اما شاید بهترین راه برای کمک به شما را ندانند. به آن‌ها بگویید به چه چیزی نیاز دارید ( و چه زمانی! ) تا بتوانند به شما کمک کنند. در ادامه نکاتی برای گروه حمایتی خود را مشاهده می‌کنید. به دلیل اینکه هر یک از گروه‌های حمایتی کاملا منحصر به فرد هستند، از ایده‌های مخصوص خودتان هم استفاده کنید.

  1. با هم یاد بگیرید: افرادی که شما را حمایت می‌کنند را تشویق کنید تا در مورد شیردهی بیشتر اطلاعات به دست بیاورند. هرچقدر بیشتر از این فرایند آگاه باشند، بیشتر می‌توانید با آن‌ها در این مورد گفتگو کنید.
  2. با یکدیگر صحبت کنید: ارتباط کلید اصلی است. در مورد احساساتتان صحبت کنید و بگذارید اطرافیانتان بدانند چگونه می‌توانند به شما کمک کنند. در حالی که شیردهی تنها بین شما و فرزندتان رخ می‌دهد، به طور کلی تجربه شیردهی برای شما بهتر خواهد بود، اگر اجازه بدهید تا دیگران به شما کمک کنند.
  3. از یکدیگر حمایت کنید: فارغ از اینکه چه کسی شما را حمایت می‌کند، مهربانی، صبوری و دلگرمی بسیار تاثیرگذار است. شما و اطرافیانتان باید به تصمیم شما در مورد شیردهی به فرزندان افتخار کنید. پس به خاطر داشته باشید وقتی که با افراد دیگر در مورد تصمیمتان برای شیردهی صحبت می‌کنید، از یکدیگر حمایت کرده و تکیه گاهی برای همدیگر باشید. حمایت همچنین به معنای کمک برای سالم ماندن نیز می‌باشد. همسرتان می‌تواند کمک کند تا شما درست و سالم غذا بخورید و آب به اندازه کافی بنوشید، چرا که این کار به تولید شیر کمک می‌کند.
  4. در مورد کارهای روزمره کمک بخواهید: از اینکه برای انجام کارهای منزل، وظایف همیشگی و یا درست کردن غذاهای سالم از همسر یا سایر افراد کمک بخواهید، نباید احساس شرمندگی کنید. با این کار می‌توانید به راحتی به فرزندتان شیر بدهید و یا استراحت کنید.
  5. در هنگام شیردهی از همسرتان بخواهید به شما ملحق شود: شیردهی برای شما، همسر و فرزندتان زمانی آرامش بخش است که می‌توانید با هم باشید و به هم نزدیک‌تر شوید. اگرچه شما کسی هستید که به فرزندتان شیر می‌دهید، اما همسرتان نیز با روش‌های زیادی می‌تواند به شما کمک کند. برای مثال، وقتی شما و فرزندتان مشغول یادگرفتن شیردهی هستید، همسرتان می‌تواند  در خصوص تشخیص نشانه‌های سیری و گرسنگی در کودک به شما کمک کند. همچنین می‌تواند قبل از شیردهی نوبت شب، پوشک فرزندتان را عوض کند. به دلیل اهمیت آبرسانی به بدنتان در زمان شیردهی، وقتی مشغول مراقبت از کودکتان هستید همسرتان می‌تواند وظیفه دادن یک لیوان آب به شما را بر عهده بگیرد.
  6. پرورش کودک: در حالی که نیازهای غذایی کودک از طریق شیردهی تامین می‌شود، نیازهای احساسی او نیز اهمیت بسیاری دارند. همسرتان با در آغوش گرفتن، نوازش کردن و سپری کردن زمان زیادی با کودک می‌تواند تکامل احساسی او را تامین کند.
  7. در آخر فراموش نکنید همسر و هر یک از دوستان و یا اعضای خانواده‌تان که کاملا قابل اعتماد هستند، تا هر زمان که بخواهید به شیردهی ادامه دهید می‌توانند از شما حمایت کنند.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
امتیاز مادران به این مقاله۰/۵
avatar
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.