محافظت و مراقبت از کودک

محافظت و مراقبت از کودک

چرا کودکان نیاز به مراقبت شدید دارند؟ 

۱۳۹۶//

شما به طور غریزی می‌دانید که چطور باید از فرزندتان مراقبت کنید. آن‌ها را در آغوش می‌گیرید تا به آن‌ها اطمینان دهید و یا زمانی‌ که هوا سرد است به آن‌ها لباس‌های گرم و مناسب می‌پوشانید... اما متأسفانه شما نمی‌توانید در مقابل همه چیز از آن‌ها مراقبت و محافظت کنید. اما برای مبارزه با انواع میکروب‌ها، فرزند شما می‌تواند روی سیستم ایمنی خود حساب کند! 

سیستم ایمنی

سیستم ایمنی فرزند شما در حال رشد است
سیستم ایمنی فرزند شما به‌ هنگام زایمان هنوز چندان رشد نکرده است. او در داخل رحم، در محیطی استرلیزه و ضدعفونی شده قرار داشت و شما از او محافت می‌کردید. او در آن زمان حتی فلور روده‌ای هم نداشته است. فلور روده چیست؟ باکتری‌هایی که به طور طبیعی در دستگاه گوارش انسان حضور دارند. این باکتری‌ها که به تدریج بعد از تولد در بدن قرار گرفته‌اند عملکردهای مثبتی در سلامتی انسان دارند.

خوشبختانه، برای چند ماه اول زندگی‌شان پادتن‌های شما که از طریق رحم به آن‌ها منتقل شده‌اند از آن‌ها در برابر میکروب‌ها و ویروس‌ها مراقبت و محافظت می‌کنند. این امر به‌عنوان ایمنی غیرفعال شناخته می‌شود. تغذیه با شیر مادر با کمک به شکل‌گیری و رشد فلور روده‌‌ای سرشار از بیفیدوباکتر‌ها (باکتری‌های مفیدی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند) که اولین خط دفاعی بدن کودکان است، باعث ماندگاری این مزایا می‌شود. البته فرزند شما سیستم ایمنی خود را خواهد داشت که تا ۴ سالگی بطور کامل بالغ خواهد شد.

نیروی کمکی

از ۶ ماهگی ممکن است فرزند شما به کمی کمک هم نیاز پیدا کند. معرفی انواع غذای تکمیلی در رژیم غذایی او ممکن است برایش چندان آسان نباشد. معرفی غذاهای جدید ممکن است منجر به رخ دادن تغییراتی در فلورای روده‌ای او شود. ممکن است فلورای روده‌ای او آسیب‌پذیرتر شود و لذا عاملی شود برای بروز اختلالات گوارشی.

فرزند شما می‌خواهد به هر چیزی که می‌بیند دست بزند و آن را در دهانش بگذارد. تماس او با دنیای بیرون بسیار بیشتر خواهد بود و کم‌کم زندگی اجتماعی را کشف می‌کند و یاد می‌گیرد که می‌توان خیلی چیزها را به‌اشتراک گذاشت ... از جمله انواع ویروس‌ها را! این‌ها دلایل خوبی هستند برای تلاش بیشتر و بهتر برای مراقبت از کودک!   

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
امتیاز مادران به این مقاله۰/۵
avatar
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.