صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته بیست و هشتم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته بیست و هشتم بارداری

طول جنین از فرق سر تا نوک پا حدود ۳۸ سانتی‌متر و وزن او حدود ۱.۲ کیلوگرم است؛ یعنی یک سوم وزن او در زمان تولد. پاهای او حدودا ۵.۵ سانتی متر است؛ پاهای او واقعا کوچک هستند!

درباره این‌ هفته بیشتر بخوانید.

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته بیست و هشتم بارداری

فرزند شما نسبت به قبل آمادگی بیشتری برای نفس کشیدن در فضای خارج دارد. چین‌و‌چروک پوست او کمتر شده است، زیرا چربی درحال ذخیره شدن زیر آن است. او هنوز هم مایع آمنیوتیک را استنشاق می‌کند که داخل ریه و نایژه‌های او پر می‌شود و به محض تولد سطح این مایع در اندام وی کاهش می‌یابد. بدن او اکنون می‌تواند دمای خود را تنظیم کند. این قابلیت به کودک شما این توانایی را می‌دهد تا پس از تولد به دمای محیط بیرون عادت کند.

بدن مادر در هفته بیست و هشتم بارداری

آیا گاهی اوقات احساس گرفتگی در پشت یا انقباض در شکم می‌کنید؟ ممکن است انقباض‌های غیرواقعی (برکستون هیکس) باشد. نگران نباشید، این به معنی آمادگی رحم شما برای زایمان است. افزایش انقباضات برکستون هیکس می‌تواند به علت فعالیت زیاد شما باشد.اجسام سنگین حمل نکنید و به صورت منظم زمان‌هایی را برای استراحت در طول روز در نظر بگیرید. اگر انقباضات متوقف نشدند و یا تشدید شدند، با پزشک خود مشورت کنید (تنها راه برای این‌که اطمینان پیدا کنید).

تغذیه در هفته بیست و هشتم بارداری

شما با خوردن هر وعده غذایی فرزند خود را با غذاهای این دنیا آشنا می‌کنید. مولکول‌های رایحه غذا از طریق مایع آمنیوتیک به کودک شما منتقل می‌شوند، البته به همراه هورمون‌های لذت (بله، هورمون‌های لذت‌هم شامل منوی غذا می‌‌شوند!).او بعد از تولد این طعم‌ها را به یاد خواهد داشت و اگر پس از تولد او غذاها با طعم‌های متنوع را بخورید و به فرزند خود شیربدهید، شیر شما طعم آن‌ها را خواهد گرفت. فرزند شما مهمان شماست و لحظاتی که با یکدیگر تا به‌حال شریک بوده‌اید، او را برای ورود به این دنیا آماده می‌کند.

راهکارها

با اینکه اکثر بچه‌ها درست به‌موقع به دنیا می‌آیند، خیلی از مادر‌ها نگران این هستند که فرزند‌شان زودتر از موعد به دنیا بیاید. خبر خوب: اگر فرزند شما همین حالا به دنیا بیاید، به احتمال زیاد قادر خواهد بود که به صورت مستقل و بدون کمک نفس بکشد. شش‌های او هماهنگ با رشد رگ‌های خونی و نایژه‌ها به دم و بازدم و به رشد بیشتر ادامه خواهد داد. مهمترین چیز برای شما این است که نگرانی هیچ چیزی را نداشته‌ باشید.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.