صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته سی و پنجم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته سی و پنجم بارداری

حدود یک ماه دیگر دنیایی از لذت را در میان بازوهای خود نگه خواهید داشت. تا آن موقع، چیزهای زیادی برای تکمیل و آماده شدن وجود دارند.

درباره این هفته بیشتر بخوانید.

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته سی و پنجم بارداری

ریه‌های جنین کامل شده‌اند. در این مرحله، ماده ای که به طور طبیعی برای باز و بسته شدن ریه ها و راه‌های هوایی لازم است به اندازه کافی وجود دارد. جالب است بدانید گریه نوزاد پس از تولد، برای تبادل هوا به داخل همین راه‌های هوایی و ریه‌هاست. این همان چیزی است که حجم مایع آمنیوتیک را کنترل می‌کند و درجایی‌ بنام کیسه آمنیوتیک قرار دارد. وقتی قرار است فرزند شما به دنیا بیاید، کیسه آب پاره می‌شود که علامت بستری در بخش زایمان است!

بدن مادر در هفته سی و پنجم بارداری

هر‌روز راحت‌تر از روز قبل نفس می‌کشید و اوضاع هاضمه  شما هم بد نیست. چه اتفاقی افتاده؟ جواب ساده است: فرزند شما کاری که باید را انجام می‌دهد. فرزند باهوش شما، پایین‌تر رفته و سر خود را درون لگن خاصره قرار داده است. ممکن است به همین‌ خاطر قبلاً کمی درد در شکم خود حس کرده باشید.آن‌ها قاعدتاً انقباضاتی بودند که برای پایین بردن رحم فشار می‌آوردند، که این کار به ریه‌‌ها و شکم شما فضای بیشتری برای راحت نفس کشیدن داده است. در هفته‌های آخر بارداری،  شما کاملاً احساس می‌کنید که بدنتان در حال آماده شدن برای زایمان است.

تغذیه در هفته سی و پنجم بارداری

دلیل اینکه امگا-۳ اسید چرب ضروری نامیده می‌شود، این است که بدن ما نمی‌تواند آن‌ را تولید کند. این اسید در ایجاد ساختار غشای سلولی مشارکت دارد؛ به‌خصوص در مغز.

امگا -۳ در تنظیم جریان اطلاعات بین سلول‌ها، ‌به‌خصوص نورون‌ها و عملکرد معمول سیستم ایمنی، نقش حیاتی برعهده دارد. هر نوع امگا-۳ که مصرف می‌کنید توسط فتوپلاسنتا به بدن فرزند شما منتقل می‌شود. شما این اسید‌ چرب جادویی را در تخم‌ کتان و روغن کانولا، گردو، جوانه گندم و ماهی‌های چرب مانند سالمون (آزاد)، ساردین و... پیدا خواهید کرد. زمانی که به سالاد خود چاشنی می‌زنید به این موضوع توجه داشته باشید و سعی کنید در هفته چند وعده ماهی چرب بخورید. اما برای جلوگیری از ریسک مسمومیت با جیوه ماهی‌های کوچک مانند ساردین را مصرف کنید.

راهکارها

با نزدیک شدن به پایان دوران بارداری، برخی از خانم‌ها مردد هستند که می‌توانند به نوزاد شیر بدهند یا نه. شیر‌دادن به نوزاد یکی از طبیعی‌ترین چیزها در جهان است. فرزند شما دقیقا می‌داند چه‌کار کند و مکیدن را زمانی که در رحم بوده، تمرین کرده است. اگر فکر می‌کنید شیر دادن به نوزاد سخت است، کمک های بسیاری دراین باره وجود دارد. علاوه بر این شیر مادر بهترین چیزی است که می‌توان به کودک داد؛ معجزه‌ای واقعی از طبیعت. از هفته دوم پس از زایمان، روزانه ۳۰ گرم به وزن کودکان اضافه می‌شود، با‌‌وجود این‌که تنها قادر به نوشیدن هستند.

علاوه بر این، شیر شما به‌صورت طبیعی، با نیازهای نوزاد هماهنگ می‌شود. در ابتدای وعده شیردهی، شیر رقیق‌ تر است تا تشنگی نوزاد برطرف شود. سپس شیر غلیظ ‌تر و غنی‌ تر می‌شود تا گرسنگی فرزندتان را برطرف کند. مقدار و ترکیب شیرمادر در روزهای بعد از تولد، بر اساس نیاز نوزاد، به تدریج تغییر می‌کند.

واقعاً شگفت‌انگیز است!

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.