صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته بیست و هفتم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته بیست و هفتم بارداری

هنوز هم مقداری از رشد فرزند شما باقی ‌مانده، اما او در حال حاضر به اندازه‌ای بزرگ شده است که بین آرنج و بازوی شما جای می‌گیرد. درباره این هفته بیشتر بخوانید.

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته بیست و هفتم بارداری

فرزند شما هنوز هم باید رشد کند. سیستم تنفسی او به تمام آنچه که برای نفس کشیدن نیاز دارد مجهز است، اما هنوز به مقدار کافی بالغ نیست. شش‌های او به ۱۷ سطح مختلف تقسیم‌ شده‌اند و درختچه‌های نایژه‌ای را تشکیل می‌دهند، اما اگر قرار بود که فرزند شما حالا به دنیا بیاید، دم و بازدم هوا برای او بسیار مشکل بود. در واقع کیسه‌های هوا هنوز به خوبی رشد نکرده‌اند، و هنوز ماده فعال سطحی (ماده‌ای که به سطح آلویئولار وصل می‌شود تا باز شدن سلول‌ها را راحت کند و از گرفتگی آن‌ها جلوگیری کند)، به مقدار لازم وجود ندارد، البته تا قبل از هفته سی و پنجم بارداری نیز این اتفاق نمی‌افتد.

بدن مادر در هفته بیست و هفتم بارداری

۲۹ هفته از آخرین دوره ماهانه و قاعدگی شما گذشته است، بیشتر خانم‌ها از دوره وقفه قاعدگی لذت می‌برند! ۲۹ هفته آمنورا به معنی هفته بیست و هفتم بارداری است. آیا تابه‌حال تصور کرده‌اید فرزند شما چقدر بزرگ شده است؟ طول بدن او از فرق سر تا نوک انگشتان پا حدود ۳۴ سانتی‌متر است. سر او به ‌اندازه یک پرتغال کوچک است. حاضریم شرط ببندیم که او دوست‌داشتنی و زیباست.

تغذیه در هفته بیست و هفتم بارداری

آیا به‌سختی می‌خوابید؟ این مشکل فقط برای شما نیست. متاسفانه، این امر متداول است. با‌این‌حال مواد مغذی مختلفی وجود دارند که به شما در خواب بهتر کمک می‌کنند. اگر دچار رفلاکس یا ترشی معده هستید، به دلیل ‌این است که خوب نمی‌خوابید. می‌توانید به تعداد بالشت‌ها اضافه کنید، یا حتی صاف بخوابید! از سوی دیگر، تا حد ممکن وعده شام یا عصرانه خود را سبک بخورید، تا با شکم پر به خواب نروید. اگر بعداً احساس گرسنگی کردید، ماست با نوعی میوه غیر اسیدی را امتحان کنید یا می‌توانید یک برش نان غلات کامل با مربا بخورید.

راهکارها

حتی اگر مادری با‌تجربه هستید، شرکت در کلاس‌های آمادگی برای زایمان می‌تواند مفید باشد. محققان دائماً در حال بررسی اطلاعات جدید هستند که می‌تواند در دوران بارداری به شما کمک کنند. علاوه بر این روش‌های زایمان به‌طور مداوم تغییر می‌کنند. تغییراتی که در زمان زایمان در بدن شما می‌افتند را درک کنید، و روش‌های مناسب برای ایجاد آرامش برای کاهش اضطراب را یاد بگیرید. آیا دلایل دیگری برای شرکت در کلاس‌های زایمان وجود دارد؟ شما در مکانی جدید زایمان را انجام خواهید داد و یا فرزند قبلی شما سال‌ها پیش به دنیا آمده است و پس از گذر زمان نیاز به شرکت دوباره در کلاس‌ها دارید.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.