صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته نهم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته نهم بارداری

دو قلب طوری می‌تپند گویی با هم یکی شده‌اند. در حقیقت قلب فرزند شما به خوبی در حال تپیدن است.

درباره این هفته بیشتر بخوانید.

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته نهم بارداری

غدد و اندام‌های چشایی فرزند شما اکنون در حال شکل‌گیری هستند. فرآیند رشد او به‌گونه‌ای است که حالا با انجام سونوگرافی به دو روش قابل‌اندازه‌گیری است: از بالای سر تا دنبالچه و از بالای سر تا پاشنه پا.پلک‌های فرزندتان چشمانش را پوشانده است و درون قفسه سینه او، دیافراگم، شش‌ها و قلب را از دستگاه گوارش جدا می‌کند. قلب او با ریتم مناسب می‌تپد – بین ۱۱۰ تا ۱۶۰ بار در دقیقه، که از ضربان قلب شما بسیار تندتر است- و ممکن است سرعتش در‌نتیجه ترشح آدرنالین ناشی از موقعیت‌های استرس‌زایی که برای شما اتفاق می‌افتد، افزایش پیدا کند. پس باید از استرس بپرهیزید. گفتنش راحت است، اما عمل کردن به آن برای شما بسیار متفاوت است ولی به امتحانش می‌ارزد.

بدن مادر در هفته نهم بارداری

از بیرون هنوز برای بسیاری از مردم مشخص نیست که شما باردار هستید. اما اتفاقات زیادی درون شما در حال رخ دادن هستند. بسیاری از اعضا و اندام‌های فرزند شما رشد کرده‌اند و بسیاری دیگر در حال شکل‌گیری هستند. ممکن است بیش از پیش احساس خستگی کنید اما این امر کاملا طبیعی است چراکه شما در حال شکل دادن به یک انسان کوچک درون بدن خود هستید!

تغذیه در هفته نهم بارداری

شما نیز به آب احتیاج دارید. نوشیدن کافی آب به کلیه شما در دفع سموم خود و علاوه بر آن به دفع سموم بدن فرزندتان کمک می‌کند. همچنین اگر دچار تهوع شده‌اید یا هوا بسیار گرم است، باید از دچار شدن به کم‌آبی پیشگیری کنید. چه مقدار آب کافی است؟ تقریبا ۱.۵ لیتر مایعات در روز، و اگر هوا گرم است باید کمی بیشتر آب بنوشید. به خاطر داشته‌ باشید که از نوشیدن الکل بپرهیزید و نوشیدن چای و قهوه را به حداقل برسانید تا از افزایش ضربان قلب شما و فرزندتان جلوگیری کنید.

به شما توصیه می‌کنیم که از نوشیدن الکل در دوره بارداری بپرهیزید. مصرف الکل، ریسک سندرم جنین الکلی، سقط‌ جنین و نوزاد نارس و همچنین وزن کم در هنگام تولد را افزایش می‌دهد.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.