صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته سی و هفتم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته سی و هفتم بارداری

فرزند شما سرش به سمت پایین است، بازوهایش را روی هم قرار داده و پاهایش را در سینه‌اش جمع کرده؛ چراکه دیگر فضای کافی برای حرکت ندارد. خیلی خوشحال خواهد شد اگر بتواند بیرون بیاید و دست و پای خود را کش و قوس دهد.

درباره این هفته بیشتر بخوانید.

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته سی و هفتم بارداری

کودک داخل شکم شما دیگر کوچک نیست. با کمتر شدن فضا، متوجه می‌شوید که مانند قبل پشتک نمی‌زند. اما هنوز به لگد زدن، تکان دادن سر و فشار آوردن با آرنج ادامه می‌دهد تا ابراز وجود کند. می‌توانید در پاسخ با ملایمت شکم خود را برای سلام دادن به او، فشار دهید.ماده‌ای که مانند کرک هلو پوست جنین را پوشانده است، یا به عبارتی کرک جنینی، همزمان با ورآمدن لایه موم مانند ورنیکس از بدنش شده و در مایع آمنیوتیکی معلق می‌شود. صبور باشید، او در حال آماده شدن برای ملاقات با شماست!

بدن مادر در هفته سی و هفتم بارداری

چند هفته بیشتر باقی نمانده و شما هیجان‌زده و نگران هستید. مگر می‌شود نبود؟

بااین‌حال، سعی کنید تا حد ممکن آرامش خود را حفظ کنید تا در بهترین شرایط زایمان کنید. تمرینات تنفس و آرامش را به صورت منظم ادامه دهید. اگر موجی از انقباض‌ها را احساس کردید، با آرامش به ساعت خود نگاه کنید، دراز بکشید و با آرامش به طور منظم نفس عمیق بکشید. انقباضات کمتر خواهند شد. وقتی دوباره رخ دادند به ساعت خود نگاه کنید. اگر بین آن‌ها بیشتر از ۲۰ دقیقه وقفه افتاد، الان نیازی به زایمان ندارید (معمولاً اگر فاصله بین انقباض‌ها ۵ تا ۱۰ دقیقه باشد یا کیسه آب شما پاره شود، باید به بیمارستان بروید). آیا باورتان می‌شود که اینقدر به مادر شدن نزدیک شده‌اید؟ یا اگر این اولین بار شما نیست، باورتان می‌شود به‌زودی یک فرزند دیگر خواهید داشت؟ سخت نگیرید. همه چیز به‌ خوبی پیش ‌خواهد رفت. به ما اعتماد کنید، ما در این زمینه تجربه داریم.

تغذیه در هفته سی و هفتم بارداری

یکی از بیشترین سؤالات پرسیده شده، این است که آیا می توان در زمان بارداری چای یا قهوه نوشید. بنا به مطالعات اخیر، مصرف زیاد کافئین، عوارض جانبی زیادی دارد.این نتایج باعث شده‌اند که مصرف کافئین در خانم‌های باردار به حد تعادل برسد؛ یعنی کمتر از ۳۰۰ میلی‌گرم در روز. بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند که مصرف آن را به دو فنجان چای یا قهوه در روز کاهش بدهید (البته باید تفاوت متابولیسم بدن هر فرد را نیز لحاظ کرد.)

راهکارها

آیا مردد هستید که همسرتان موقع زایمان در اتاق حضور داشته باشد یا نه؟ اگر مطمئن نیستید، پس شاید بتوانید تکلیف چند چیز مختلف را در ذهن خود روشن کنید. آیا اگر همسر‌تان در اتاق زایمان حضور داشته باشد، احساس امنیت بیشتری می‌کنید؟ یا فکر می‌کنید خودتان باید آرامش خودتان را حفظ کنید؟شاید با وجود دوست و آشنا در نزدیکی خود، احساس آرامش بیشتری کنید، کسی که خودش هم مادر است. جنبه "دیگر" قضیه را فراموش نکنید: آیا همسرتان تحمل دارد که تنها ناظر و بیننده باشد؟ با همسر خود صریح و بی‌پرده درباره انتظارات و نگرانی‌های خود صحبت کنید. سپس تصمیم مشترک بگیرید. خود یا همسرتان را تحت فشار قرار ندهید. تمام این فرآیند قرار است لذت‌بخش باشد.

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.