صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته سی ام بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته سی ام بارداری

فرزند شما هرروز بیشتر رشد می‌کند و برای ورود به این‌ دنیا در کمتر از ۱۰ هفته دیگر آماده می‌شود. زمان برای شما زود گذشته است یا کند؟ هر مادری احساسی متفاوت در ‌این ‌باره دارد. درباره این هفته بیشتر بخوانید.

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته سی ام بارداری

"اوه، اون دیگه چی بود؟" آیا چیزی غیر‌معمول که با لگدهای او متفاوت است حس کردید؟ شاید فرزند شما دچار سکسکه شده باشد. این اتفاق زمانی می‌افتد که مقدار زیادی از ماده آمنیوتیک را ببلعد. علاوه بر این‌که سکسکه را احساس می‌کنید، صدای آن را نیز می‌شنوید. آیا جای نگرانی هست؟ به هیچ وجه، با این کار فرزند شما دم و بازدم را تمرین می‌کند.در این هفته رشد و شکل گیری اندام جنسی فرزند شما پایان می‌یابد. حالا او به خوبی می‌بیند و به صدا واکنش نشان می‌دهد. فرکانس پایین موسیقی و صدای پدرش را به خوبی می‌شنود و این باعث ایجاد حرکت و افزایش ضربان قلب می‌شود که در سونوگرافی قابل مشاهده است.

بدن مادر در هفته سی ام بارداری

چند هفته پیش، شما با اولین حرکت و تکان خوردن فرزندتان مواجه شدید و احساس رضایت و خرسندی کردید. حالا حرکات فرزند شما آنقدرها هم خوشایند نیست: رحم شما به اندازه‌ای بزرگ شده است که زمانی که او با حرکات سریعش به دنده‌های شما فشار می‌آورد، اذیت می‌شوید. بعضی از مادر‌ها در این هفته از درد و تیر کشیدن، شکایت می‌کنند. افزایش فشار خون، مفاصل، رباط‌ها و عضله‌های شما را سست می‌کنند (نگران نباشید، همه چیز به حالت عادی خود باز خواهد گشت).

تغذیه در هفته سی ام بارداری

اگر شاغل هستید، به‌ زودی مرخصی بارداری خواهید گرفت. از این فرصت لذت ببرید! تا جایی که می‌توانید استراحت کنید و به‌آرامی آماده تولد فرزند خود شوید. زمان مناسبی است تا دوباره درباره غذای خود تجدیدنظر کنید. میوه و سبزیجات ویتامین C موردنیاز برای محافظت از سلول‌ها و رگ‌ها را تامین خواهند کرد. ویتامین C جذب آهن را افزایش‌می‌دهد، که کمبود گلبول‌های قرمز خون را جبران می‌کند.

راهکارها

اگر کار شما ایجاب می‌کند که تمام روز مقابل کامپیوتر بنشینید، شاید از خود پرسیده باشید که آیا این امر خطری برای فرزند شما دارد یا نه؟ امواج کامپیوتر خطری برای جنین یا خود شما ندارند. مطالعات به وضوح نشان داده‌اند که مانیتورها هیچ‌گونه عوارض جانبی که منجر به سقط یا هر نوع مشکل دیگری در دوره بارداری شود، وجود ندارد. مورد دیگری که باید از لیست نگرانی‌های خود حذف کنید!

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.