صفحه سه ماهه اول

۱۳۶۵۱

۱۳۶۵۶

۱۳۶۶۱

هفته بیست و چهارم بارداری

بارداری هفته به هفته - هفته بیست و چهارم بارداری

آیا حس می‌کنید فرزند شما به صدای محیط اطراف و حتی نوازش‌های شما واکنش نشان می‌دهد؟ این اتفاقات در پایان سه ماهه دوم بارداری رخ می‌دهند، پس آماده باشید.

درباره این هفته بیشتر بخوانید

۱۳۹۶//

تکامل جنین در هفته بیست و چهارم بارداری

همزمان با این که ارتباطات مغز او به دریافت نشانه از سوی اندام‌های حسی، عادت می‌کند، فرزند شما به‌تدریج تجربیات حسی خود را ذخیره خواهد کرد؛ غذاهایی که خورد‌ه‌اید یا حتی بوی شما. علاوه بر این، او نشان دادن واکنش به صدا‌ها را آغاز کرده‌ است. او به صدای شما عادت کرده است؛ مثل صدای ضربان قلب شما و حتی صدای فعل‌و‌انفعالات شکم شما. او می‌تواند صدای درون بدن را از صداهای دیگر مانند موسیقی، صدای شما، صدای پدر یا صداهای ناخوشایند محیط اطراف تشخیص دهد (می‌دانید که چقدر باهوش است!).بنابراین با فرزند خود حرف بزنید. به او بگویید که قرار است چه‌کارهایی انجام دهید، چه صدایی می‌شنوید، یا حتی چه احساسی دارید. از زمان تولد صدای شما و حتی موسیقی مورد علاقه شما در دوران بارداری را تشخیص می‌دهد.

بدن مادر در هفته بیست و چهارم بارداری

مادر می‌ خندد، این عالی است! آیا می‌دانید که فرزند شما هر روز بیشتر به احساسات شما آگاه می‌شود؟ قدرت ادراک او در کنار رشد‌ فیزیکی او توسعه یافته است. زمانی که خوشحال هستید، از خوشحالی شما لذت می‌برد و در آن حس با شما شریک می‌شود. زمانی که مشغله دارید، او احساس هیجان شما را حس می‌کندپس سعی کنید فشار زیادی بر خود وارد نکنید، خواه در زمان کار، خواه در خانه یا زمان فراغت. حتی زمانی که حس می‌کنید همه‌چیز در جای خود قرار دارد، سعی کنید بیشتر استراحت کنید. با این که هیچ‌کس قادر نیست که شبانه‌روز در آرامش مطلق به ‌سر ببرد، آرامش مادر دقیقاً همان چیزی است که فرزند کوچک شما می‌خواهد.

تغذیه در هفته بیست و چهارم بارداری

زمان مناسبی است که در تغذیه خود تجدید‌نظر کنید و میزان دریافت آهن در وعده‌های غذایی را بررسی کنید. این امر چرا مهم است؟ حتی اگر وعده غذایی شما حاوی مقادیر بالای آهن نباشد، فرزند شما می‌تواند نیازهای خود را تامین ‌کند. اما این کار با استفاده از ذخایر آهن موجود در بدن شما انجام خواهد شد که به معنی خطر ابتلا به کم‌خونی (آنمی) است. و این امر تنها به دوران بارداری ختم نمی‌شود. کم‌خونی در زمان زایمان تشدید می‌شود. غذاهای غنی از آهن، شامل گوشت قرمز، جگر، حبوبات و زرده ‌تخم‌مرغ می‌شوند. در بعضی از موارد پزشک شما ممکن است مکمل آهن تجویز کند، اما تا زمانی که به شما گفته ‌نشده، آن را مصرف نکنید. در زمان بارداری به هیچ‌وجه خوددرمانی نکنید.

راهکارها

حالا همه می‌توانند بفهمند که شما باردار هستید. خیلی‌ها می‌خواهند بر اساس راه‌ رفتن شما و حجم شکم حدس بزنند که فرزند شما دختر است یا پسر. همچنین بر اساس باور عموم شکل شما، جنسیت فرزند را تعیین می‌کند؛ آن‌ها می‌گویند اگر بالای شکم برآمده شده باشد یعنی فرزند شما دختر است و اگر پایین آن برآمده باشد پسر است!

 

**این مطالب صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران است و هرگز جایگزین توصیه‌های پزشک، انجمن‌های علمی و سایر منابع معتبر نمی‌باشد. ازآنجاکه هر مادر و کودک از مادر و کودک دیگر متفاوت است، کلیه آمار و ارقام ارائه شده در این وبسایت می‌تواند با توصیه پزشک برای هر مادر و کودک متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید

به برنامه "۱۰۰۰ روز اول زندگی من" بپیوندید

تنها با یک کلیک و در آرامش کودکتان را پرورش دهيد و از مطالب آموزشی و ابزارهای کاربردی ما استفاده کنید.

  • با شیوه مناسب خودتان، اصول تغذیه را یاد بگیرید
  • ابزارهای كاربردی را امتحان كنيد
مطالب مرتبط
Article Reviews
جستجو

هنوز محتوای مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

موتور جستجوی هوشمند سوالات را امتحان کنید. این موتور جستجو در همه حالات پیشنهادهایی برای شما دارد.